Annons

EXTRAPRYLAR på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)

jocke_endofall

Aktiv medlem
Är det någon som har handlat av dem? Köpte själv ett Tokina 12-24 till min D90 och betalade det 28 januari. Har inte dykt upp än, och de skyller hela tiden på byte av leverantör etc. Har inte fått något konkret svar på när objektivet kommer att finnas hos mig.

De har nu blivit avstängda från Tradera, och eftersom Tradera inte får säga varför de blev avstängda kan man väl bara spekulera. Jag kollade givetvis deras omdömen innan jag bjöd, de hade 95% positiva, de negativa berörde i princip att det var för lång leveranstid. De flesta skrev dock att leveranstiden var på ca 1 mån, så jag funderar på ifall jag håller på att bli blåst på mina pengar? Skickade ett mail till dem så sent som i torsdags, som jag ännu inte fått något svar på.

Någon som har erfarenheter av dem eller vet varför de blivit avstängda?

PS. De driver nu verksamhet genom en minst sagt tveksm hemsida:
http://www.extraprylar.com/index.php
DS.
 
Efter att ha sett den sidan så skulle då inte jag beställa nåt av dom.
Inga namn, telenr, adress eller nåt, inte ens en mailadress.
Fullt med stavfel och grammatiska fel, dessutom avstängda från Tradera...
 
Efter att ha sett den sidan så skulle då inte jag beställa nåt av dom.
Inga namn, telenr, adress eller nåt, inte ens en mailadress.
Fullt med stavfel och grammatiska fel, dessutom avstängda från Tradera...

Olyckligtvis fanns inte den sidan när jag köpte objektivet, endast 95% goda omdömen, av ca 420 sammanlagt, har jag för mig att det var då.
Hoppas på svar på mail nu ikväll. Vet i alla fall vad han heter, samt hans adress, om kontaktinfon på Tradera stämmer, vill säga.
 
Hej Joakim!

Jag är i samma situation som du. Köpte ett objektiv av extraprylar på tradera i början på februari. Har vid ett par tillfällen meddelat till dom att jag vill ha mina pengarna tillbaka och dom svarar att dom jobbar på det.

Bara att hoppas på att dom inte tänker lura en på pengarna utan bara har det lite knepigt att få verksamheten att snurra. För min del handlar det om närmare 14000kr.

När ska man lära sig att inte betala i förskott? Till mitt försvar kan jag säga att min svåger (betydligt mer nogräknad än mig) köpte en kamera av dessa men då det drog ut på tiden med leverans fick han sina pengar tillbaka utan problem.

Typ första gången jag köper något på tradera. Fan vad knäckt man blir.
 
Köpte och det funkade

...
Någon som har erfarenheter av dem eller vet varför de blivit avstängda?
...

Jag köpte ett objektiv, Nikon AF-S VR 70-200 mm 2.8G IF-ED, betalde 13499:- för ett splitternytt objektiv.

Leveranstiden var gigantiskt långsam, MEN, den var i alla fall inom den tidsram man angett i informationen, så säljaren i detta fall uppfyllde ju alla åtagande från sin sida, däremot blev jag efter ett tag lite nervis när jag vaknade upp och insåg att jag skickat iväg 13499:- och varan verkar inte komma ...

Till slut fick jag objektivet. Då var jag nöjd.

Skrev till dem x antal gånger och frågade var det var osv osv, fick till svar att det var "problem med levernasen" och att min order behandlas.

Till slut surnade jag ihop och sa att jag vill ha pengarna tillbaks eftersom varan inte har kommit, då fick jag leveransbesked om att den kommer till mig inom 2-3 dagar.

Fortfarande så hade ju inte säljaren brutit något mot försäljningsvilkoren eller informationen men jag blev lite skakis ...

Mvh
Anders
 
Detta är ju en klassisk legal variant pâ blâsning.
# Se till att sâ mânga som möjligt förskottsbetalar för dyra grejer.
# Sätt pengarna pâ ett konto med hyfsad ränta.
# Hâll koll pâ prisutvecklingen, stiger priserna sâ köp och leverera, om inte sâ vänta.
# Förhala âterbetalning eller leverans i det längsta.
# Lev gott pâ räntorna eller inköpsprisfallet.
 
Tack för era svar.

Jag har nu fått svar på mina mail, med erbjudande om pengarna tillbaka om jag inte vill vänta. Tänker ta det, och hoppas att jag får pengarna i veckan, så man kan handla objektivet på Mediamarkt i helgen istället. Det rör sig om ca 4400 kr, så det är inga fantasisummor, men ändå mycket pengar för mig.

Sverker: Hoppas verkligen att du får dina pengar! Hur länge sedan var det du bad om pengarna tillbaka?
 
Man kan betala för att få reda på eventuella betalningsanmärkningar, mm och det kan vara bra att göra både vid privata köp och vid köp av företag om det rör sig om mkt pengar.

Här är lite info om den som registrerat domänen: extraprylar.com
http://www.whois.net/whois/extraprylar.com
 
Senast ändrad:
Tack för era svar.

Jag har nu fått svar på mina mail, med erbjudande om pengarna tillbaka om jag inte vill vänta. Tänker ta det, och hoppas att jag får pengarna i veckan, så man kan handla objektivet på Mediamarkt i helgen istället. Det rör sig om ca 4400 kr, så det är inga fantasisummor, men ändå mycket pengar för mig.

Sverker: Hoppas verkligen att du får dina pengar! Hur länge sedan var det du bad om pengarna tillbaka?

Mailade att jag ville ha pengarna tillbaka den 6 mars. Fick svar den 10 mars att pengarna skulle betalas tillbaka. Jag mailade sen en påminnelse och fick svar där man beklagade att det har dragit ut på tiden. Mailade nu i lördags och förklarade att jag vill ha pengarna denna vecka. Väntar på svar.

Hoppas även att du får pengarna tillbaka.
 
Dom har lyckats döljt sin information på något sätt så det går inte att se vem som reggat domännamnet =(
Verkar lite lurt det.
 
I säljarinfon på Tradera finns ju ett namn, ett mobilnummer och en adress, dock finns inte denna person på eniro, ej heller mobilnumret. Har inte ringt än, hoppas kunna klara ut detta ändå..
 
Klart att man skall se upp med sådan som överhuvudtaget inte vill visa vem de är. Inga namn eller fysiska adresser någonstans.


I dagens kärva marknad bör man nog vara lite försiktig med förskottsbetalningar till alla, krisen och den fallande kronan och stigande dollarn har slagit hårt mot de som säljer importerade varor.

Av det jag såg av Extraprylar nyligen så hade de alldeles för höga priser. Man ser ju också på USA sidor etc att de ligger väl så högt i pris som här trots att vi har rekordhöga 25 procent i konsumtionsskatt. Av det jag såg så hade de höga reservationspriser och mycket av det de försökte sälja nådde inte upp till reservationspriset. Deras nisch har raderats ut av dollarns uppgång och det extraordinära kronfallet som med rekordlåga räntor drevs ner under Euro kursen relativt dollarn annars brukar ju de följas åt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.