Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extern LCD-display

Produkter
(logga in för att koppla)

dloow

Avslutat medlemskap
Finns det externa displayer som man kan koppla in med sladd och sedan använda som Live-view-display?

Jag har problem att se motivet när jag har kameran väldigt nära marken. Ofta riktar man dessutom kameran uppåt, och då går det naturligtvis inte att se något alls, utan bara chansa.

(Jag använder Canon 40D)

Har inte Canon det i sin stödprogramvara att köra i PC? Jag har en svag minnesbild av att jag sett det. Den kanske följde med kameran, rent av?

Per.

Då Canon 40D har Liveview kan du koppla in en valfri skärm via vanliga Video Out eller använda EOS Utility till en PC via USB eller WiFi/Ethernet med WFT.

Sen jag köpte en sån där liten pluttig netbook tycker jag den är smidigast till sånt. Kameror med Live view, som ju 40D har, kan då visa bilden i realtid, innan den är tagen, på datorns skärm. En netbook tuggar ju på i flera timmar på sina batterier, medan externa skärmar brukar vilja ha nära till två hål i väggen.

En lo-tech-lösning är ju att skaffa en fickspegel och hålla den lagom vinklad intill kamerans display.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto