Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Exportera presets i Camera Raw

Produkter
(logga in för att koppla)

Perakowskij

Medlem
Hej!
Sitter med photoshop på min stationär dator där jag alltid har utfört mitt efterarbete. Nu måste jag dock sitta på en laptop. Frågan är då: Hur exporterar jag mina Presets från Camera raw? har en hel del sparade som snabbar upp bildbehandligen väldigt vore surt om man var tvungen att sitta och göra nya. Adobe brukar ju tänka igenom sina grejer så det känns som att den funktionen borde finnas. Annars så blir det panik när man ska instalera nya windows 7 också.

tacksam för svar
Per Larsson
 
Sparas i "egen mapp" på datorn.

Alla "presets" sparas i en egen mapp i din dator.
Är lite osäker på om det funkar på samma sätt i Windows.
Men i LR för OS X så kan du högerklicka på en "preset" och välja visa i Finder (motsvarigheten till "utforskaren") för att få fram själva "preset"-filen.
Bara att kopiera över mappen/filerna till lämpligt ställe för att spara dessa.
 
hmm tyvärr så sitter jag på Windows. När man högerklickar på dem så händer exakt samma sak som när jag vänsterklickar. har letat i adobe mappen i program mappen men jag hittar tyvärr inget där heller. några idéer?
 
hmm tyvärr så sitter jag på Windows. När man högerklickar på dem så händer exakt samma sak som när jag vänsterklickar. har letat i adobe mappen i program mappen men jag hittar tyvärr inget där heller. några idéer?

Hej
Du hittar dem i C:\Documents and Settings\ Användare \Application Data\Adobe\CameraRaw\Settings
 
Yes! Nu hittade jag dem äntligen. Var tvungen att ändra så att vista visade dolda filer och mappar. Tack så hemskt mycket för hjälpen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.