Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

exponeringskompensation på A1:an

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kommer ihåg att när jag hade A1:an så var det inga problem. Ratta på reglaget så ställer man exp.komp. upp eller neråt. Precis som det flesta kameror. Men som sagt, den kan ju vara ur funktion.

Vet inte hur A1 ser ut men på min A2 finns en +/- knapp. Tryck på den och vrid på de två inmatningshjulen för att ändra exponeringskompensation och blixtkompensering.

I menyerna har jag dessutom ändrat hjulens standardinställning så att jag alltid har direktåtkomst till exponeringskompensation på det bakre hjulet. Snabbt och enkelt!

jo [+/]-knappen finns, blixtkompensationen funkar(bakre hjulet), men rattar jag på det främre hjulet händer inget =/

Kör kameran i M-läget.

OK, det förklarar nog saken. Jag tror inte du kan exponeringskomensera i manuellt läge. Där gör du ju ändå alla inställningar själv.

Kan du köra kompensering i P/S/A lägena?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar