Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Exponeringsbok

Produkter
(logga in för att koppla)

Wupi

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag undrar om ni har något tips på en bok om exponering, känner att det finns mycket att lära sig där. Inte bara vad bländare och slutar tid gör, det har jag koll på utan mer expoering i kenpiga situationer och tips.

Har ni någon sådan bok/vet någon sådan? eller kanske någon hemsida?

gärna svenska men engelska är bättre en inget.

Mvh Erik!! :D

Är också intresserad. Hittar dock inga böcker på svenska. Finns det någon hemsida (dylikt)på svenska där man kan läsa lite? Behöver inte vara en hel avhandling...

Ta en koll på vad närmsta bibliotek har i sina hyllor. Det går alldeles utmärkt med en bok från den analoga epoken när det gäller det där med exponeringstid, bländare etc.

jo jag har sökt på mitt bibliotek men hittade inte rkt vad jag var ute efter ;/

Har du kollat på biblioteket inne i Eskilstuna? De har har en del. Troligen mer än vad de har ute i Torshälla.
Men jag har märkt att biblioteken har dragit ner på handböcker i fototeknik under de senare åren. I varje fall har det blivit mer tunnsått i hyllorna så om man har tur så kan det ju vara så att de har en liggande i sina magasin. Dock har jag sett att biblioteket i Eskilstuna har Life's Fotografering, som är en komprimerad utgåva av det stora bokverk om foto och fotografer som Life gav ut får snart 30 år sedan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar