Annons

Exploderande....

Produkter
(logga in för att koppla)
ojdå... men då de handlar om piratbatterier så kommer "explosioner" förekomma i alla möjliga apparater. Synd för killen som får köpa ny batterilucka till sin d70.
 
Är det nån som har sett vilka märken av piratbatterier som detta har hänt med? Vågar man fortsätta använda sitt UniRoss-batteri? (från webhallen)
 
RickardForsberg skrev:
Tror risken är minumal, det kan ju inte vara ofta det händer för då slulle ju ingen köpa dom...

Instämmer. Jag har ett originalbatteri och ett pirat (Jessops) i min D100 och det fungerar fint. Oftast är det väll när man laddar som batterier smäller så det kan man ju lätt undvika genom att inte ladda i kameran.

Greven
 
Undras om den kinesiska fabriken nattetid kör en privat batch av batterier identiska med uppdragsgivarens och sedan säljer de som likvärdiga?
 
RolandM skrev:
Undras om den kinesiska fabriken nattetid kör en privat batch av batterier identiska med uppdragsgivarens och sedan säljer de som likvärdiga?

Det är inte omöjligt. Jag har för mig att det var snack om något sånt på Volvos orginaldelar för några år sedan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.