Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Expertsvar

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasandersson

Aktiv medlem
Känner att jag måste kommentera funktionen Expertsvar. Jag har sett att fler och fler väljer att skicka in frågor till våra experter vilket ju är bra, eller? Vissa frågor anser jag inte hör hemma under denna kategori utan passar mycket bättre under det vanliga diskussionsforumet. Frågor till experterna ska ju vara av sådan karaktär att det kan vara intressant för alla andra på sidan att ta del av svaren, inte frågor av mer "personlig" karaktär.

Jag väljer att inte nämna några specifika frågor men jag är säker på att ni själva kan hitta dessa om ni ser efter.

Om det fortsätter i denna takt finns ju risken att experterna tröttnar på att svara, eller vad säger ni experter?

Mvh,
Jonas

Jag håller helt med! Jag har påtalat för expeterna att våra förväntningar är ca 1 svar i veckan (om det finns några frågor) och att välja de frågor, där frågan och svaret får lite substans och matighet. Men jag skall påminna igen, så att vi håller fanan högt.

Jag håller delvis med. Om det kommer fler än en relevant fråga per vecka svarar jag gärna på dem. Dock har jag nog svarat på några frågor som kanske inte är så intressanta för alla.

Det vore bra om det fanns en möjlighet att kunna välja att svara enbart frågeställaren. Jag tycker att frågeställaren ska få svar även om frågan är av mer "personlig" karaktär.

Fast det är väl bara att flytta ut dem i de vanliga forumen enligt samma princip som allt konstigt som hamnade hos Terje förut.

Tyvärr inte eftersom vi inte nyttjar forumfunktionaliteten för expertsvar. Så vi måste lösa det på ngt annat sätt. Men vi jobbar på det.

Eller snarare så har Chrille fixat det (medan jag hängde framför kulturprogrammet Big Brother). Så nu kan alltså experter välja att besvara frågorna via mail också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar