Slowfinger
Aktiv medlem
Avlyssnade följande konversation mellan en expedit i min lokala Expertbutik och en ung tjej som var intresserad av att köpa en digital systemkamera. Biträdet menade att det fanns två alternativ. D-70 och Canon EOS 300D:
- Vad är det för skillnad mellan dom, frågade tjejen.
- Ja, det är samma kamera egentligen. Nikon är ju svart och lite tyngre, men annars är det samma.
- Men är det inga andra skillnader? frågade tjejen.
- Öh.. ja Nikon är väl lite snabbare möjligen, typ en halv bild per sekund eller något.
- Jaha, okej, jag ville bara titta, svarade tjejen och gick ut med sin kompis.
Tack och lov tänkte jag som var beredd att försöka hindra henne att köpa en kamera i en butik som erbjuder så dålig service. Försäljaren var en ordinarie kille som alltid jobbar i butiken. Undrar just hur många människor som kliver ut från Siba, OnOff och Expertbutiker i det här landet med fel kamera i näven...
- Vad är det för skillnad mellan dom, frågade tjejen.
- Ja, det är samma kamera egentligen. Nikon är ju svart och lite tyngre, men annars är det samma.
- Men är det inga andra skillnader? frågade tjejen.
- Öh.. ja Nikon är väl lite snabbare möjligen, typ en halv bild per sekund eller något.
- Jaha, okej, jag ville bara titta, svarade tjejen och gick ut med sin kompis.
Tack och lov tänkte jag som var beredd att försöka hindra henne att köpa en kamera i en butik som erbjuder så dålig service. Försäljaren var en ordinarie kille som alltid jobbar i butiken. Undrar just hur många människor som kliver ut från Siba, OnOff och Expertbutiker i det här landet med fel kamera i näven...