Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EXIF data i bilder som publiceras för kritik

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder "Spara för webben" i CS3 och då blir man utan exif. Jag hade haft med den infon annars men jag tycker att det är ett bekvämt sätt att arbeta i övrigt.
Är det någon bild man undrar särskilt över så är det ju oftast bara att fråga fotografen om tillvägagångssätt och då kanske man får ett bättre svar än exif kan ge.

Där har du min anledning, jag vill ha kommentarer om bilden och inte om teknikaliteter. Vill hellre se en kommentar som säger "jag hade velat se ett större skärpedjup" än en som säger "tror bilden blivit bättre om du använt f/5,6 i stället för f/3,5".

Jo, i princip, men ser man att personen HAR använt största bländaren som det objektivet kan prestera är det fånigt och smådrygt att förseslå att han eller hon skulle ha använt en större bländare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar