Annons

Eugen Extremo von Scannermann

Produkter
(logga in för att koppla)
Något säger mig att denne fotograf har flera identiteter på Fotosidan. Vill dock inte peka ut dessa. (Man kan ju ha fel)

Nåväl. Jag får försöka hitta den pånyttfödde Eugen någon annanstans i cyberrymden. Det var nog min stora besvikelse över att inte hitta bananplantan, fågelspindeln och TV-tablån med bredbild och Jurassic Park som gjorde att jag glömde bort exempelvis den viktiga rättviseaspekten.

Nu lär jag väl få det hett om öronen, men...

Vad är det egentligen som är så genialiskt med att scanna in uppstoppade djur? Jag har ställt mig själv den frågan.

Visst tycker jag också endel av skapelserna är fantastiska, men anonymiteten känns mindre fantastisk. På samma sätt som jag försöker att inte underskatta folk, har jag märkt att det kan bli en näsa när man överskattar folk. Är tanken med anonymiteten att underhålla och stimulera fantasin tycker jag den är bra. Men är detta verkligen en bildmässig jesus?

en jesus nej kanske inte, men inte långt ifrån....

den enda jämförelsen som jag skulle kunna ge är Terje H´s bilder som många avgudar men att Eugen gör sina verk i ett annat område som då möjligen tilltalar andra, det är nog den enda förklaringen jag kommer på.

jag funderade däremot på en annan sak, det måste vara rätt märkligt att ens alias diskuteras.....*s*

sen att man vill vara anonym tja vet inte med dom verken skulle då inte jag vara det........

ace skrev:

Visst tycker jag också endel av skapelserna är fantastiska, men anonymiteten känns mindre fantastisk. På samma sätt som jag försöker att inte underskatta folk, har jag märkt att det kan bli en näsa när man överskattar folk. Är tanken med anonymiteten att underhålla och stimulera fantasin tycker jag den är bra.

Det kan ju finnas fler anledningar till att använda pseudonym.
EEvS kanske är en känd konstnär som vill ha feedback på ett nytt koncept, Ernst Billgren kanske eller Ulf Lundell.
Eller varför inte någon offentlig person som inte vill bli förknippad med humor och lättsamhet, kanske...

...kungen!

Lek med tanken.

/Bryggarn

Bryggarn skrev:

Det kan ju finnas fler anledningar till att använda pseudonym.
EEvS kanske är en känd konstnär som vill ha feedback på ett nytt koncept, Ernst Billgren kanske eller Ulf Lundell.
Eller varför inte någon offentlig person som inte vill bli förknippad med humor och lättsamhet, kanske...

...kungen!

... Eller så kanske heter han/hon något mindre uppseendeväckande som de flesta andra och är rädd för att försvinna i mängden och andvänder namnet för att stå ut så att fler skall ta en kik på hans bilder. Det funkade på mig.

/MVH Richard

Jag funderade lite kring användandet av alias... jag tror att Eugen är fullt beredd att stå för sina bilder i eget namn, men grejen med karaktären är ju just att det är en karaktär - och dessutom ett helt koncept, med bilder, figurer, vänner och bekanta, historier, text och musik... och alla ingredienser i konceptet förstärker varandra i uttryck, och därmed också vårt intryck. Såvida vi är mottagliga för det.

Skulle det stå tex Johan Petersson eller Nina Samuelsson eller dylikt i profilen skulle konceptet falla.

Det påminner mig en del om den värld jag upplevt byggas upp i chatforum. Efter en tid brukar de som är där ofta börja utväxla riktiga namn och kanske foton - man vill lära känna varandra, och personerna bakom - men ändå fortsätta vara sina karaktärer och använda alias.

Visst är vi nyfikna på vem personen bakom karaktären Eugen Extremo von Scannermann är. Men, om Eugen avslöjar sin karaktär för oss kan vi ju inte erbjuda särskilt mycket i utbyte - vi finns redan här med våra namn och "vanliga" personer.

Konceptet skulle falla, och kanske även vårt intryck.

Jag ser fram emot fler bilder.

/jonas.

Re: En vild gissning!

swede skrev:
Ulf Fågelhammar är den otrolige Eugen..

-Nu får du kamma dig !

;- )
Patrik

Senast ändrad:
Eftersom de inte tillåter att någon har dubbla medlemskap på fotosidan så är knappast Ulfi och Eugen samma person.
Eugen är alltså inte någon som finns registrerad på fotosidan med sitt riktiga namn.

Neeeeej!!! Även om det kan kännas *lite* smickrande så spelar Eugen i en helt annan division. Dessutom skulle jag aldrig tala i egen sak.
Jag är en obekymrad amatör som lyckas ta en och annan bra bild. Eugen är troligen en erfaren och (kanske) etablerad yrkesfotograf, som till vår stora glädje valt fotosidan för sitt demonprojekt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar