Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eugen Extremo von Scannermann

Produkter
(logga in för att koppla)

urbano

Aktiv medlem
En av mina starkaste drivkrafterna för att logga in på fotosidan har varit att ta del av Eugen Extremo von Scannermanns verk. Det starka i detta genomtänkta och proffsigt utförda projekt har som jag känt det varit att ge betraktaren en totalupplevelse i bild, text och musik.
Dessutom har denne okände fotograf skapat en karaktär (Eugen) med sin ständige följeslagare apdemonen som ytterligare höjt temperaturen.
Vissa av dessa bilder ser jag som rätt outstanding på fotosidan, faktiskt.

Enligt fotosidans regler ska man uppge sitt riktiga namn. Jag tvivlar på att denne fotograf verkligen heter E.E.v.S. Men i detta fallet måste jag ödmjukt be fotosideherrarna att göra ett undantag. Själva namnet (den påhittade karaktären) är ju en viktig del av bildupplevelsen.

Häromdagen dök det upp en Eugen Jr, med en bild i samma klass och stil som sin föregångare. Jag är helt övertygad om att det är samme fotograf som vill fortsätta att förnöja oss. Snälla fotosideherrar - låt detta få ske! För när jag skulle återvända till Eugen Jr:s bild idag så var den borta. till min stora besvikelse.

Är det en fråga om pengar så vill jag omedelbart anmäla mig som mecenat för denne Eugen. För min del är det ointressant vem fotografen *egentligen* är i detta fallet. Låt Eugen och apdemonen få hållas!

Hälsn
Ulf

Håller med ovanstående. Har många gånger återvänt till Eugens fantastiska bilder. Han har en helt egen stil som jag tycker till för mycket och ger fotosidan ytterligare en dimension.

/Isak W.

utan att bidra till något annat än det som med det här inlägget liknar en namninsamling, så... jag håller också med. mer eevs!:)

/f

Vi har ingenting emot E.E.v.S. Personen är mycket underhållande och driver bildseendet och tänket framåt. Därför gör jag ett undantag. Skulle jag haft någonting emot honom/henne så hade hon/han naturligtvis åkt för länge sen.

MEN, att registrera flera medlemsprofiler tycker jag däremot är helt fel. Därför raderade jag de två andra.

Jag hoppas att vi är överens om den skillnaden och den regeln. Ok?

Det har alltså INGENTING med pengar att göra.

PS! Den enda som retar mig är att de långa rubrikerna "förstör" designen i våra listor ibland.. :)

långa titlar är min mentor Eugen inte den enda som använder sig av, om jag inte är helt snett på det.

men som jag till min förfäran la märke till så var junior borta idag.

så min ide var att borde inte Eugen bli hedersguldmedlem på något sätt så är problemet löst, identiteten kvar och så får vi glädjas av hans verk.

nån som har någon bra ide om vem han är egentligen ???

ols skrev:
men som jag till min förfäran la märke till så var junior borta idag.

så min ide var att borde inte Eugen bli hedersguldmedlem på något sätt så är problemet löst, identiteten kvar och så får vi glädjas av hans verk.

Du verkar inte ha läst vad jag skrev. Det har inget med medlemstypen att göra. Jag accepterar att han/hon är anonym (pga av motivering ovan), men INTE att det finns flera profiler registrerad av samma användare.

För övrigt kan jag meddela att vi har full koll på våra medlemmar och vem som är vem. Men vi avslöjar det inte.

elmfeldt skrev:

Du verkar inte ha läst vad jag skrev. Det har inget med medlemstypen att göra. Jag accepterar att han/hon är anonym (pga av motivering ovan), men INTE att det finns flera profiler registrerad av samma användare.

det är möjligt att det inte verkar som jag läst vad du skrev innan men så var inte fallet.

anledningen att jag gav mig in i debatten var inte att argumentera om anonymitet eller inte, utan mer att ge förslaget att ni kunde göra honom till hedersguldmedlem för att lösa problemet så att vi får fortsätta att beundra hans verk.

citat "har alltså INGENTING med pengar att göra." slut citat.

om så då inte är fallet så är ju lösningen enkel tycker jag då i alla fall.

för anlednigen till att det dykt upp ett nytt alias torde ju vara att kvoten är på 50 bilder är uppfylld.

Aha, då finns två saker att göra:

1. radera bilder (som alla andra får göra)
2. betala in för guldmedlemskap.

Detta är inget lätt problem att lösa. Jag kan förstå Fotosidans behov av att begränsa medlemmarnas möjligheter att utnyttja denna formidabla mötesplats. Jag har själv prockat bort bilder i flera omgångar, omsorgsfullt och inte utan viss smärta, för att kunna skapa utrymme för nya. Har även investerat i guldmedlemskap för att sponsra Fotosidan och utvidga mitt utrymme. Detta kanske även vår idol, guru Scannermann, skulle kunna klara av om han ville det. Eugen har givit många av oss en unik konstupplevelse. Detta har varit njutbart och inspirerande. Hans liv var 50 bilder långt. Om hans reinkarnation inte kan återuppstå på denna plats av olika skäl, så tror jag nog att den får utlopp för sin energi på annan plats i cyberrymden. Jag sätter härmed upp en sajt, http://www.alinks.se/scannermann och ser om jag med lämpliga besvärjelser kan nedkalla hans anonyma bländaröppning till denna nya nod i vår värld. Går det så går det.....

ols skrev:

det är möjligt att det inte verkar som jag läst vad du skrev innan men så var inte fallet.

anledningen att jag gav mig in i debatten var inte att argumentera om anonymitet eller inte, utan mer att ge förslaget att ni kunde göra honom till hedersguldmedlem för att lösa problemet så att vi får fortsätta att beundra hans verk.

citat "har alltså INGENTING med pengar att göra." slut citat.

om så då inte är fallet så är ju lösningen enkel tycker jag då i alla fall.

Och av vilken anledning ska vissa ha en gräddfil här eller ska vi säga Guldfil utan att betala för det,

Lösningen kan juh annars vara att någon anna betalar in pengarna för medlemskapet ;-)

Jag tycker att e.e.v.s är en extra krydda på moset, men att ge guldmedlemskap bara för det, skulle ge fel signaler.

Jag hoppas att ni accepterar det.

där har ni iof en poäng.......

men vem säger att det inte är som så att junior inte är pappas son......faktiskt inte omöjligt :)

men visst jag kan ställa upp o pröjsa räkningen om det är vad som krävs.

Fast det är inte pappas son.

Vi har naturligtvis inga åsikter om vem som betalar in vems medlemskap.

Håller helt med David! Det blir snabbt ohållbart om man börjar skapa undantag och privilegier på en idéell sajt av detta slag. Vi är alla medlemmar på lika villkor.

elmfeldt skrev:
PS! Den enda som retar mig är att de långa rubrikerna "förstör" designen i våra listor ibland.. :)

Det borde väl vara en utmaning värdig webbplatsens konstruktörer att fixa en layout som hanterar långa bildrubriker. Det är ju inte helt sällsynt.

Inte kan man reta sig på att en bildskapare har långa rubriker, bara för att man inte tänkte på det när man designade sidstrukturen...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar