Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ett problem...
- Trådstartare abhaya
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
har du valt att konvertera till sRGB?
Roine
Roine
abhaya
Medlem
Det funkar inte
Jag var in och kollade och det var inställt på sRGB redan innan. Det kanske är nått annat som jag gör fel? Skulle vara tacksam om någon kunde berätta om bästa sättet att gå till väga när jag ska lägga upp en bild på nätet, eller om det finns nån diskusion där det tagits upp.
Mvh/Jenny
Jag var in och kollade och det var inställt på sRGB redan innan. Det kanske är nått annat som jag gör fel? Skulle vara tacksam om någon kunde berätta om bästa sättet att gå till väga när jag ska lägga upp en bild på nätet, eller om det finns nån diskusion där det tagits upp.
Mvh/Jenny
Ablo
Aktiv medlem
abhaya skrev:
ok, tackar! Vart gör jag det
Jag har inte CS2 här så jag kan det inte i huvet..
Men jag tror det är Image --> "Convert to profile" .. eller Image --> Mode --> "Convert to profile"
Ablo
Aktiv medlem
Re: Det funkar inte
Sparar du bilden med "Save for Web"?
abhaya skrev:
Mvh/Jenny
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
har aldrig använt spara för web
men under valet file, automation har du ett val fith within
provaatt skala ner bilden där o sen spara i ett annat namn så du inte förstör originalet
men spara för web skall inte påverka om du redan har sRGB
har aldrig använt spara för web
men under valet file, automation har du ett val fith within
provaatt skala ner bilden där o sen spara i ett annat namn så du inte förstör originalet
men spara för web skall inte påverka om du redan har sRGB
abhaya
Medlem
Re: Re: Det funkar inte
Ja, jag gör det, jag är hemskt dålig på den här biten. Men jag har försökt att spara bilden som vanligt i jpg, 72 dpi och då säger fotosidan ifrån att den är för stor! Hur ska man göra?
Ablo skrev:
Ja, jag gör det, jag är hemskt dålig på den här biten. Men jag har försökt att spara bilden som vanligt i jpg, 72 dpi och då säger fotosidan ifrån att den är för stor! Hur ska man göra?
Ablo
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Det funkar inte
Prova att kryssa i "ICC Profile" om du inte har gjort det.
EDIT: Under pilen uppe till höger har du "Optimize for filesize".
/Johan
abhaya skrev:
Prova att kryssa i "ICC Profile" om du inte har gjort det.
EDIT: Under pilen uppe till höger har du "Optimize for filesize".
/Johan
Jewster
Aktiv medlem
abhaya skrev:
...sen när jag ska ladda upp dem så öppnar jag tif filen och sparar om den i gif el. jpg.
Hej.
Jag såg att du sparar foton i gif. Gör inte det. Giffar är till för bilder med mycket färre färger än ett fotografi har, så därför kan tonade färgövergångar lätt förstöras. Bara ett tips.
/Jerry.
P-E Claesson
Aktiv medlem
Glöm dpi. Det är orelevant för webben. Bestäm istället hur stor bilden ska vara i antal pixlar, t.ex. 800x533.