martley
Aktiv medlem
Det är ett företag baserat i Hong Kong. Priserna är väl lite lägre där. Med tanke på det nuvarande politiska läget där kanske man ska vara lite försiktig med dem.Sökresultat för fråga: Digitaland
www.fotosidan.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ett företag baserat i Hong Kong. Priserna är väl lite lägre där. Med tanke på det nuvarande politiska läget där kanske man ska vara lite försiktig med dem.Sökresultat för fråga: Digitaland
www.fotosidan.se
I fallet med byggarbetsplatser, Separat blixt som går att sätta på kameran eller köra via radiotrigger för att kunna styra ljuset efter behovMenar du en bra blixt att sätta på kameran eller en "separat blixt"?
Idag finns det faktiskt bra 24-105, t ex Canons R med f 4, knivskarpt, jättebra recensioner. Jag tror inte att de flesta nöjer sig med bara en vidvinkelzoom och 100-400 är verkligen speciellt att ha som enda optik.
Jag tror att de flesta vill ha en normalzoom, men bra 24-70m är grymt dyra. 24-105 är en "extented normalzoom". Tidigare har de varit optiska kompromisser, men det gäller inte R-optiken.
Finns det olika versioner av d850? Denna är ju typ 7000kr billigare än på alla andra ställen.
Nikon D850 Body
45.7MP FX-Format BSI CMOS Sensor EXPEED 5 Image Processor 3.2" 2.36m-Dot Tilting Touchscreen LCD 4K UHD Video Recording at 30 fps Multi-CAM 20K 153-Point AF System Native ISO: 64-25600, Extended: 32-102400 7 fps Shooting for 51 Frames with AE/AF 8K Time-Lapse, Negative Digitizer Mode 180k-Pixel...se.mydigitaland.com
Priset verkar rimligt men om firman skickar ifrån Hong Kong försvinner vinsten med att handla. Bättre att kolla på nya kameror till salu inom EU på Ebay. Samma pris (22-23kkr)men inga extra avgifter.
Varför i hela friden välja en spegelreflexkamera om du inte ska fota sport eller flygande fågel? Mycket större helt i onödan än en spegellös kamera. För ungefär samma pengar. Med spegellöst finns dessutom mindre objektiv som ofta är bättre optiskt.Tack för alls svar! Mycket mer hjälp än vad jag hade kunnat drömma om.
Det lutar nog iaf att jag tittar på Nikon D850.
Sen verkar det som 24-70/2,8 verkar vara ett bra objektiv att starta med. Så tänkte att man kanske kunde kolla efter ett begagnat sådant.
Varför i hela friden välja en spegelreflexkamera om du inte ska fota sport eller flygande fågel? Mycket större helt i onödan än en spegellös kamera. För ungefär samma pengar. Med spegellöst finns dessutom mindre objektiv som ofta är bättre optiskt.
Kanske för att en optisk sökare är lättare att komponera bilden med p.g.a. att den är renare, skarpare och mer direkt.
Se till att den har VR också väldigt tungt och stort optik. Skarpt dock.Tack för alls svar! Mycket mer hjälp än vad jag hade kunnat drömma om.
Det lutar nog iaf att jag tittar på Nikon D850.
Sen verkar det som 24-70/2,8 verkar vara ett bra objektiv att starta med. Så tänkte att man kanske kunde kolla efter ett begagnat sådant.
Hur är det med garantin?Priset verkar rimligt men om firman skickar ifrån Hong Kong försvinner vinsten med att handla. Bättre att kolla på nya kameror till salu inom EU på Ebay. Samma pris (22-23kkr)men inga extra avgifter.