Annons

Ersättare till min nu stulna Panasonic FZ5.

Produkter
(logga in för att koppla)

Petro

Aktiv medlem
Jo, inbrott i lägenheten och bl.a. kameran fick de med sig (men inte laddaren) :p...
Letar efter en ersättare och canon S2 IS är en kandidat. En annan är (var) Samsung Pro 815 men den verkar ta dåliga bilder och har ingen IS. Också Sony DSC-H1 verkar bra... Minoltas Z3, 5 och 6 faller bort då jag tycker att de trots mina bristande fotokunskaper tar usla bilder.
Jag vill ha en zoomkamera och var väl nöjd med min FZ5:a förutom att den ibland gav lite väl skarpa färger på bilderna.

Problemet är att jag efter att ha läst en massa trådar här så verkar de flesta tipsa och falla tillbaka på Z5:an vilket gör mig osäker på om jag ska välja tex. Canons dito istället...

Finns det någon som testat dessa två eller FZ5:an mot någon annan i detta format och kanske orkar skriva sin (lååånga) mening här? ;)

tack på förhand och ursäkta ännu en tråd i ämnet.

köp inte Samsung PRO 815, fick VARNING i KAMERA O BILD, kolla Finepix S9000 eller 9500 den tycks vara bra.

Joi skrev:
köp inte Samsung PRO 815, fick VARNING i KAMERA O BILD, kolla Finepix S9000 eller 9500 den tycks vara bra.

Nädå, Samsung blir det inte, det har jag kommit fram till...

Funderar på S2 IS iaf, om jag inte misstar mig så kan man köra den helt manuellt? Den vet jag att man inte kan med FZ5:an.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar