ANNONS
Annons

Error D80?

Produkter
(logga in för att koppla)

macen

Medlem
Varför får jag meddelande "Err" på kameran ibland? det försvinenr när jag stänger av och sätter på den ibland. Lite stört. och vissa gånger så lixom går slutaren, men det blir ingen exponering. om ni förstår vad jag menar..

har man garanti om man köpt den på cyberfoto?

/ marcus

Jag hade exakt samma problem med min kamera! Den blinkade ofta error, när jag sedan satte på och av ett par gånger så funkade den, alternativt zoomade in och s´zoomade ut. Hade även samma problem med slutaren. Jag trodde först att det var något tjafs i läsningen mellan kameran och objektivet ( kör tamron) mest pga av zooma in-zooma ut proceduren...
Sedan så fotade jag en hel dag i raw-format och hade inga problem alls! Även nu när jag bara kör jpg så har jag fortfarrande inga problem alls. Jättekonstigt, men problemet är juh borta iallafall...

Jag tycker nog att du ska skicka in den jag med.. eller testa att fota ca 2gig i raw och se om det hjälper? :)

Har ni kollat era minneskort? Nån av er som kör större än 2gb?

Jag hade problem med ett av de tidiga 4gb korten som kom precis i början av SDHC utvecklingen. Ställde till liknande problem.

Använder mig bara av 2gb Extreme III kort nu men har även provat ett kingston SDHC 8gb kort som funkade bra förutom att det var för långsamt för min smak.

Min D70 höll på så där, efter ett tag upptäckte jag att det bara hände med det ena av mina två minneskort. Det var alltså kortet som var boven. Dom var av samma märke och storlek, så det hade inget med kompabilitet att göra, det ena kortet var paj helt enkelt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar