Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Err 99 Canon 10 D

Produkter
(logga in för att koppla)
Rechippning

PS.
Sigma UK meddelar att båda mina linser:
Asph 28-105mm, 2.8
OCH
Macro 105mmm
kan bli rechippade för £5/styck.
Detta ifall jag har kvitton. (Spelar ingen roll att jag har köpt dom i USA, jag ska bara visa att jag är 'the original purchaser'.)
Utan inköpskvitton tar dom £33.95/styck för rechippningen.
Så glömde jag förstås fråga om linserna fungerar på den gamla analoga EOS:en om jag rechippar dom.
Är det någon som vet?
/Gitte (som borde skriva en lista med frågor innan hon ringer upp ställen där man får sitta i telefonkö och höra på pukor och trumpeter i all oändlighet...)
 
?????

Varför det?
Dom funkar med min EOS.
Dom funkar inte med 350D'n (vilket Sigma själva bekräftade - och sa att dom chippar om dom).
Frågan var om dom funkar med EOS'n EFTER att jag ev. låter chippa om dom.
 
Det ska dom nog göra, har aldrig hört om några sådana problem. Men det kan Sigma svara på. Skulle vara konstigt om de inte gjorde det dock.

Snarare så att digitalhusen har något extra fuffens för sig som Sigma inte kunnat leta sig fram till på de analoga husen, därav kravet för omchippning.
 
Tack återigen Peter!
Ska överväga att omchippa macron. Tycker att det vore det objektiv som skulle vinna på att leva ett digitalt liv. Ibland knepigt att avgöra hur skärpedjup och ev. rörelse blir på bilden - digitalt har man ju fantastiska möjligheter att kolla resultatet på direkten!
(Att autofokusen inte funkar gör inget, för jag tycker det ofta var svårt att fokusera med den i macrobilder ändå...)
Får väl vända uppochned på huset och försöka skramla fram inköpskvittona.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.