Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erik på blocket

Produkter
(logga in för att koppla)

Skrollster

Medlem
Hej,

Jag undrar om någon har köpt något objektiv av en Erik som säljer fotoprylar på blocket.

Han vill ha betalt i förväg via Payson eller Swedbank och det kändes inte alls bra, hävdar att han har sålt många objektiv via blocket i 4 år

Är det någon som har någon erfarenhet?

//Bengt

Hej

Jag blev lurad av en person som kallades Erik, jag har hans uppgifter om du vill ha dem men jag vill inte hänga ut dem här. Han/Hon kallade sig sjäv för elektronikshop på den tiden och det var på tradera han/hon höll till då. Jag hade inte fört över en sådan stor summa till någons konto utan försökt hämta upp varan.

Mvh Henrik

Låter inte alls som någon som man vill handla av. Om ingen har något väldigt positivt att komma med så blir det ingen affär.

Hej,

Jag undrar om någon har köpt något objektiv av en Erik som säljer fotoprylar på blocket.

Han vill ha betalt i förväg via Payson eller Swedbank och det kändes inte alls bra, hävdar att han har sålt många objektiv via blocket i 4 år

Är det någon som har någon erfarenhet?

//Bengt

Var bor han? Någon här på fotosidan som bor nära honom kan väl åka och "köpa direkt" för din räkning? Då löär vi bli varse om det är något han vill gå med på?

Jag har handlat av denna Erik. Jag betalade in via Internetgirot och fick sedan varan levererad. Han importerar från USA. Det tog ett tag innan varan kom och fastnade i tullen osv...men Erik Josefsson som han heter löste det bra och varan som är ny kom perfekt. Det kändes bra med internetgirot där de inte betalar ut till leverantören innan du fått godkänna varan. Jag köpte ett Nikon 70-200. mvh Stefan Andersson.

Känns som att det är "Sidna" som är igång igen (hans riktiga namn).

På tiden det begavs sig så fanns han i USA och handlade via bhphoto. Hade en kompis i göteborg som tog imot sakerna.

Köpte en kamera + 2 gluggar av honom. Allt gick bra, förutom att sakerna blev några veckor försenade.

Han bor i Göteborg och jag också men han ville ändå ha pengarna i förskott. Om det är ett objektiv importerat från utanför EU så kan jag ju lika väl köpa det själv via ebay. Om man har tur med tullen så blir det 3000 billigare (13000), har man otur så blir det 500 kr dyrare (16500). Han begär 17000 men jag kunde pruta ner det till 16000.

Jag är ute efter ett 70-200 2.8 IS.
16500 från hongkong mot 19000 på japanfoto är för stor skillnad för att köpa svenskt.

Varför köpa det (EF 70-200mm f2.8L IS USM) från den typen av handlare för 16000-17000 när man kan köpa det från England (skattat och klart) för strax under 15000 med två års garanti och om det finns i lager får man det med DHL på två dagar.

Varför köpa det (EF 70-200mm f2.8L IS USM) från den typen av handlare för 16000-17000 när man kan köpa det från England (skattat och klart) för strax under 15000 med två års garanti och om det finns i lager får man det med DHL på två dagar.

En länk kanske :) Är alltid bra med referenser om någon handlat på något bra ställe.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar