Annons

Erfarenheter från olika skrivarpapper

Produkter
(logga in för att koppla)

Smirre

Aktiv medlem
Jag skulle vilja veta vad för papper som ni använder för att göra utskrifter på?
Jag använder mig av Epson Photo 950 och 1290. Mestadels så skriver jag ut på Epsons papper, men om det finns något billigare alternativ med jämförbar kvalitet så skulle det vara bra.

Själv använder jag en Epson Stylus Photo 870. Till den använder jag i huvudsak Epsons egna papper "Photo Paper" och "Matte Paper - Heavyweight" med mycket bra resultat enligt min bedömning.

För ca 6 månader sedan köpte jag på prov Scandinavian Photos "Glossy Professional". Jag gjorde några utskrifter som såg ganska ok ut. Jag hängde dock upp två av dem på väggen och är mycket besviken på vad som hänt. Efter en kort tid så har de märkbart påverkats och ser nu inte alls bra ut. Med Epsons papper har jag inte haft något likande problem.

Thomas F

Intressant ang. Scandinavians papper, det har jag inte råkat ut för (än iaf, har skrivit ut på en Epson 950). Trist om det är så eftersom svart/vita bilder blir snyggare på Scandinavians papper än på Epsons premium glossy som annars är min favorit för tillfället.

Jag har inte testat Tetenal. Någon som kan säga något om det pappret?

/AnnaKarin

ANNONS