Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenheter av www.fotomaster.se?

Produkter
(logga in för att koppla)

macgunde

Aktiv medlem
Hej.

Har kollat runt lite på priser på Nikon D70. Jag hittade bl a www.fotomaster.se som var bland de billigaste ställena. Där följer det med svenk manual och garanti också. Digicom.se var också lika billig (som jag handlat av innan), men då följer det inte med någon svensk manual :(.

Undrar ifall det är någon som har erfarenhet av att handla från www.fotomaster.se?

--
Daniel
 
Bra pris?

Det beror väl på när leverans sker. Ska du plåta just nu är det långt till Västerås, men om du kan väcka din lokale handlare nu och geneast få hem en kamera så skulle det priset du visar på vara mycket billigt.

Så vad som är ett bra pris, det kan jag inte svara på, det ärupp till dig att bedöma.
 
Jag behöver kameran innan den 20/8, så det är ingen brådska ännu :)

Vill ju köpa kameran så billigt som möjligt pga att jag ska till england och studera i höst och det kostar ju en del...
 
macgunde skrev:
Jag behöver kameran innan den 20/8, så det är ingen brådska ännu :)

Vill ju köpa kameran så billigt som möjligt pga att jag ska till england och studera i höst och det kostar ju en del...

Handla i England annars. Jessops brukar ha lägsta prisgaranti på sina grejer. jag har köpt grejer där och sparat tusenlappar varje gång.

Kolla upp det innan du handlar i sverige, jag är inte hundra på hur priser och punden ligger just nu.

Greven
 
Tack för tipset...

Glömde säga att jag har ett eget företag också :). Så det blir nog att köpa den i Sverige ändå.

Men man kan ju alltid köpa tillbehör där :)
 
Varför köpa dyrare bara för att du har företag? England är ju med i EU och därmed är det ingen skillnad att köpa här eller där.
 
Greve Nickon skrev:
Handla i England annars. Jessops brukar ha lägsta prisgaranti på sina grejer. jag har köpt grejer där och sparat tusenlappar varje gång.

Kolla upp det innan du handlar i sverige, jag är inte hundra på hur priser och punden ligger just nu.

Greven


Jag vet inte men Jessops verkar ju inte vara så otroligt billiga. Jämförde lite smått och gott från ljusmätare, via mellanformatskameror till studioblixtar.
Men många bäckar små heter det ju.
 
Nej... det är klart, men det känns lite jobbigt att beställa från england :/

Ska kolla in å jämföra priserna :)
 
kameran kostar 12.495 :- inkl. moms...

Men ifall man importerar från england så måste man la betala tullavgifter osv...?!?


Blir nog den lokala handlaren...:)
 
macgunde skrev:
kameran kostar 12.495 :- inkl. moms...

Men ifall man importerar från england så måste man la betala tullavgifter osv...?!?


Blir nog den lokala handlaren...:)

När jag har handlat där har jag köpt på plats = inga extra avgifter.
När jag köpte min Nikon 5700 för ett par år sedan så sparade jag ett par tusen och likadant när jag köpte min D-100 för ett halvår sedan. Men det pendlar som sagt med peningvärde och liknande.

Greven
 
macgunde skrev:
kameran kostar 12.495 :- inkl. moms...

Men ifall man importerar från england så måste man la betala tullavgifter osv...?!?


Blir nog den lokala handlaren...:)

Köper du till företaget blir det svensk moms som läggs på vid gränsen (hur det praktiskt går till har jag inte satt mig in i), vilket sedan hanteras som vilken ingående moms som helst. Finns att läsa om detta hos Skattmasen.

Köper du den till dig själv är det brittisk moms som utgår och läggs på i butiken i England.

Inga tullavgifter tillkommer, såvida inte Sverige eller Storbritanien utträder ur EU.


Lycka till!
 
D70 + 18-70mm DX LENS

hegethorns.se/ 12495.00kr inkl. moms
alfadigi.com 12405.00Kr inkl. moms


Tack för alla tips :)
 
Var inne hos fotomaster härom veckan, då hade dom inga kameror så det kan vara värt att ringa innan.

Tjejen jag pratade med var mycket trevlig och hjälpsam. Dessutom insatt och kunnig, vilket man inte kan säga om vissa experter, om ni förstår vad jag menar;-)

Priset är väl ok,klart att man kan spara nån hundring här och var men man kan också se det som att man stödjer sin lokala fotohandlare om man köper av honom.
 
Trevlig personal/support är väldigt viktig :)
Vill ha kameran så billig som möjligt, dock så slipper jag frakten när jag köper den hos den lokala handlaren.

Jag ska ringa och kolla ifall den finns inne hos den lokala handlaren annars blir det nog att kolla hos de andra jag fått tips om :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.