Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Erfarenhet av att handla från photovideodirect.co.uk
- Trådstartare Gogeli
- Start datum
cardazio
Aktiv medlem
Verkar det för bra för att vara sant...
Även om jag inte har direkt erfarenhet av dem säger förnuftet att det är gråimport eller avsiktlig feldeklaration av importen. Oavsett vilket lär du inte ha några garantier som faktiskt går att använda om något inträffar. Man får väga kostnaden mot risken - sedan är det ju bra att stödja seriösa svenska aktörer också om man har möjlighet till det.
Man kan ju börja med något billigt för att se om varorna kommer fram överhuvudtaget.
Även om jag inte har direkt erfarenhet av dem säger förnuftet att det är gråimport eller avsiktlig feldeklaration av importen. Oavsett vilket lär du inte ha några garantier som faktiskt går att använda om något inträffar. Man får väga kostnaden mot risken - sedan är det ju bra att stödja seriösa svenska aktörer också om man har möjlighet till det.
Man kan ju börja med något billigt för att se om varorna kommer fram överhuvudtaget.
cardazio
Aktiv medlem
Absolut ska man väl försöka stödja de svenska så gott det går.
Det är väl så att har ett företag lite sämre omdömen så finns det minst en anledning till det..
Prisbilden ligger ju på ett "begagnat" pris här.
Sen har det säkert även med pundet pris att göra samtidigt.
Absolut. Jag såg förresten att D810 låg på 18.000 sek på den siten för en vecka sedan. Var lite intresserad själv
atotowi
Aktiv medlem
Ännu ett företag i en gammal engelsk koloni som opererar under ett avtal som UK har med dessa om att de inte behöver betala tull etc för varor de skickar till UK. Men dessa får inte skickas vidare till andra EU länder utan att Tull& Moms betalas. Vilket de ofta "glömmer".
Det är det som gör att priserna ser så attraktiva ut.
Det är även lite roligt att klicka runt på deras hemsida About us, Contact us etc resulterar i 404
r dvs sidorna saknas. Så det är bara sälj, Terms&Conditions och en mail adress på en uk sida. Resten sitter troligen i Hong Kong (eller möjligen i Singapore).
Det är det som gör att priserna ser så attraktiva ut.
Det är även lite roligt att klicka runt på deras hemsida About us, Contact us etc resulterar i 404
PMD
Aktiv medlem
Jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag handlade av en sådan firma. Man kan ju börja med att söka efter omdömen baserade på verkliga affärer.
F.ö. så undrar jag varför det är bra att stödja seriösa svenska aktörer och i så fall om det är dåligt att stödja seriösa icke-svenska sådana.
F.ö. så undrar jag varför det är bra att stödja seriösa svenska aktörer och i så fall om det är dåligt att stödja seriösa icke-svenska sådana.
Gogeli
Medlem
Det var lite det jag var ute efter. Om någon här har handlat av dom å kanske tom haft någon reklamation på någon pryl. Frågan är mer hur de hanterar en sån sak.
För tyvärr är det ett rätt högt påslag på väldigt många produkter.
Att vissa firmor säljer billigt behöver inte alltid betyda att det är "fuffens". Billiga lokaler, större inköp, lite personal, etc etc.. men visst blir man lite fundersam när priserna ser bra ut..
Jag tvivlar inte alls på att det fungerar att handla från dessa, snarare hur en reklamation skulle hanteras.
För tyvärr är det ett rätt högt påslag på väldigt många produkter.
Att vissa firmor säljer billigt behöver inte alltid betyda att det är "fuffens". Billiga lokaler, större inköp, lite personal, etc etc.. men visst blir man lite fundersam när priserna ser bra ut..
Jag tvivlar inte alls på att det fungerar att handla från dessa, snarare hur en reklamation skulle hanteras.