Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erbjudande digital till papper

Produkter
(logga in för att koppla)

andreashj

Aktiv medlem
Hej,
jag ska ta mig i kragen och printa några hundra digitalbilder till enkla 10*15 papperskopior.

Tips på labb som har bra priser just nu mottages tacksamt! Jag bor i Stockholm och har bredband.

/Andreas
 
Tack. 100 kopior för 150 kr = billigt!

Om vi flyttar fokus från pris till kvalitet, service och användavänlighet vilka labb ligger då i topp?
 
Jag tycker Dox Bildstudio funkar kanonbra. Enkelt och mycket bra gränssnitt för att ladda upp bilderna...inkl. ev beskärning. Pris mm, se länk.
Brukar hämta bidlerna på Kameradoktorn och betala kontant.
http://www.kameradoktorn.se/
 
Jag tycker det verkar som ingen vågar testa något annat än Proprint, nä, jag ska vara anti proprint bara för det! Så det så. ;)
 
Mitt förlag i kategorin "billigt" är Önskefoto. Jag har testat att skickat dit och resultatet blev över förväntan. De lägger inte på någon skärpa så det får man göra själv.

Och förslaget i kategorin "användarvänligt mm" är ProffsKopia, men de är inte så billiga som Önskefoto.

/AnnaKarin
 
Powershooter skrev:
Jag tycker det verkar som ingen vågar testa något annat än Proprint, nä, jag ska vara anti proprint bara för det! Så det så. ;)

Vågar och vågar.

Trevliga och skitduktiga, jag vill inte våga så mycket annat just nu.
Men det är tramsigt att vita kanter kostar extra :)
 
www.colormailer.de / www.colormailer.com
det är dem bästa jag har varit i kontakt med.

Mycket snabba, billiga, mycket bra kvalitet på bilder, Kvaliten sätter jag före priset, om det skiljer någon krona kvittar det. då kan man ju göra det själv på en bläckstråle och få pissresultat.. Gör det ordentligt !! :)

/Martin
 
Läste precis ett test i tidningen Internet World, där kom www.extrafilm.se på första plats, för bästa bilderna, bra funktioner och snabb leverans.
Tvåa kom scandinavian photolab å trea kom fuji direkt.

/Jeppe
 
andreashj skrev:
Hej,
jag ska ta mig i kragen och printa några hundra digitalbilder till enkla 10*15 papperskopior.

Tips på labb som har bra priser just nu mottages tacksamt! Jag bor i Stockholm och har bredband.

/Andreas

Jag vet inte något om kvaliten men Kodak.se har 1kr/bilden hela sommaren.
 
Odenlab ska vara bra men dom är dubbelt så dyra som alla andra. Normalt bryr jag mig inte men tycker det är lite löjligt mycket. Inga problem om jag printar upp lite 50 X 70 (då betalar jag gärna) men det här var inte större än 20 X 30. Skickade 30 bilder till Dox (Kameradoktorn) Söndag kväll och dom vara klara Måndag morgon. Mycket bra kvalitet, 4 kr styck, och printade på Agfa. Jag föredrar Crystal Archive men det verkar inte vara många som anänder det här i Stockholm. Så det blir nog till att rpinta ut några hundra bilder till hos Dox.

H
 
kiora skrev:
onoff har billiga kopior..
paketpris.

jag har tagit ut 5 omgångar med 100 bilder från OnOff, jag måste säga att deras webbgränssnitt är väldigt smutt. (Jag tycker bilderna blir ok, kanske inte superbra men ok för att duga till familjealbumet).
 
Re: Re: Erbjudande digital till papper

chajo skrev:
Jag vet inte något om kvaliten men Kodak.se har 1kr/bilden hela sommaren.

Kodak provade jag ett par gånger förra sommaren (Kodapost), men det gör jag inte om. Usel kvalitet och mycket långa leveranstider (betydligt längre än de lovar).
 
Jag använder alltid "VSFL" Västsvenska Fotolabbet, tillhör också de som fått bra kritik för sina bilder.

Helnöjd

Inga extra kostnader för porto etc. bara en hämta i en butik "nära dig" om du har nära.
 
Vet inte hur fotolabo sköter sina digitala printningar. Vi skickade in ett par vanliga rullar till dom på prov, och så dåliga bilder har vi aldrig fått tidigare.

Men det kan ju ha varit en engånsföreteelse.
Men som med allt annat så brukar det ju gälla att smakar det så kostar det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.