hornavan
Aktiv medlem
Min Epson P800 skrivare lämnar svarta ränder längst ner på alla A4 utskrifter på fotopapper, dock inte på vanligt papper. Som vanligt är det min Mac M1 som utpekas som boven. Epson support lovade skicka en länk på lösningen. Det gäller nämligen att justera det sk ”platen gap”, vilket inte går med nuvarande mjukvara.
Häromdagen fick jag veta att mitt ärende uppgraderats till Lvl 2.
Bra tänkte jag, eftersom länken jag fick av Lvl1 inte fungerade.
En vecka gick och jag undrade vad som händer.
Då fick jag veta av Lvl1 att jag troligen måste skicka in skrivaren på service, om Lvl2 nu inte, mot förmodan, skulle hitta en fungerande länk till ny mjukvara.
När jag såg priset för service tänkte jag att det kanske kan vara värt det. Bara det att det inte var 1850 kronor, som jag trodde.
Epson vill ha 18.500 kronor ink moms, fast pris. För att serva en skrivare som bara behöver nya drivrutiner.
Motsvarande skrivare kostar under tioK just nu.
Häromdagen fick jag veta att mitt ärende uppgraderats till Lvl 2.
Bra tänkte jag, eftersom länken jag fick av Lvl1 inte fungerade.
En vecka gick och jag undrade vad som händer.
Då fick jag veta av Lvl1 att jag troligen måste skicka in skrivaren på service, om Lvl2 nu inte, mot förmodan, skulle hitta en fungerande länk till ny mjukvara.
När jag såg priset för service tänkte jag att det kanske kan vara värt det. Bara det att det inte var 1850 kronor, som jag trodde.
Epson vill ha 18.500 kronor ink moms, fast pris. För att serva en skrivare som bara behöver nya drivrutiner.
Motsvarande skrivare kostar under tioK just nu.