Annons

Epson R3000 - slutar skriva ut

Produkter
(logga in för att koppla)

marwo

Aktiv medlem
Min Epson R3000 har jobbat på i snart ett och ett halvt år, men nu händer det ofta att den plötsligt slutar skriva ut en bild, mitt i processen. Plötsligt mitt i utskriften matas bilden ut, med halva papperet blankt. Ibland visar Epsons dialogruta på skärmen att den fortfarande skriver ut, medan windows dialogruta för utskrift visar att det är "Fel" eller att utskriften är avbruten. Ibland händer sedan att den vid nästa försök helt vägrar att ta till sig något utskriftskommando. Ibland annonserar datorn att det är fel på "USB-enheten". Ibland "påstår" dialogrutan att utskrift pågår, men i praktiken händer överhuvudtaget ingenting. Ett virrvarr av olika felmeddelanden samtidigt m.a.o. Jag har installerat om drivrutinerna och efter det fungerade en enda utskrift bra, men sedan idag var det dags igen.
Vad tror ni - är det fel på skrivaren eller på anslutningen till datorn? Eller nåt annat? Jag kör med USB-anslutning eftersom mitt nätverk känns för segt för Wi-Fi utskrift.
 
Provat byta USB-sladd? Glapp eller brott har ju hänt förr.

/m

Hej !

Kolla sladden, jag hade nått liknande, iof ingen skrivare, då hade en av
usb-sladdens kontakter skadad så att det blev glapp.

Prova även en annan usb-port i datorn, sen finns det säkert någonstans under
portinstälningarna on alla sidor ska genereas innan utskrift eller stara
vid första, prova med att ändra.

//MW
 
Hej !

Kolla sladden, jag hade nått liknande, iof ingen skrivare, då hade en av
usb-sladdens kontakter skadad så att det blev glapp.

Prova även en annan usb-port i datorn, sen finns det säkert någonstans under
portinstälningarna on alla sidor ska genereas innan utskrift eller stara
vid första, prova med att ändra.

//MW

Jag har prövat med olika portar på datorn, så det verkar inte vara där felet ligger. Ska testa med annan kabel först - det är ju den enklaste varianten. Alt. ska jag testa med en repeater så att jag kan ordna en bättre nätverkssignal för skrivaren, och ändå köra med trådlöst.
 
Jag har prövat med olika portar på datorn, så det verkar inte vara där felet ligger. Ska testa med annan kabel först - det är ju den enklaste varianten. Alt. ska jag testa med en repeater så att jag kan ordna en bättre nätverkssignal för skrivaren, och ändå köra med trådlöst.

Hej !

Ok, men red ut var problemet finns innan du blandar in nya grejor.

Som jag ser det, tre st huvudrag:

1 Datorn, ex någon uppdatering skojar med dej.
2 Usb sladden.
3 Skrivaren.

-------------

Prova skrivaren mot någon annan dator, med gammal / ny sladd,
försök utröna vad som ger problemet.

//MW
 
Hej !

Ok, men red ut var problemet finns innan du blandar in nya grejor.

Som jag ser det, tre st huvudrag:

1 Datorn, ex någon uppdatering skojar med dej.
2 Usb sladden.
3 Skrivaren.

-------------

Prova skrivaren mot någon annan dator, med gammal / ny sladd,
försök utröna vad som ger problemet.

//MW

Bytte kabel, och lyckades skriva ut ett par bilder utan problem. I bästa fall så enkelt m.a.o. Återstå att se om problemen återvänder, men tack för råden så länge.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.