Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson R1800?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är denna skrivare något att ha? Fungerar det någorlunda bra med piratpatroner eller skall man satsa på original för schysst kvalitet? Blir utskrifter på originalpapper tillräckligt bra för leverans och utställning? Jag vill gärna ha matta utskrifter vilket jag antar kan kräva mer av skrivaren...

Vad blir kostnaden för en färgutskrift i A4 med original- respektive piratbläck?

Vad finns det för andra alternativ?

Hhur står sig Canon Pixma iX5000 mot Epson-skrivaren?

En sak till, jag använder mac och kompabilitet med mac skall ju vara en självklarhet, inte bara drivrutiner utan även olika program som behövs för inställningar och specialutskrifter.

fredrik_bt skrev:
Jag vill gärna ha matta utskrifter vilket jag antar kan kräva mer av skrivaren...

Gillar du matta utskrifter är Epson 2400 ett bättre val. Tillsammans med Matte Black-patronen får man en mycket bra svärta även på matta papper med 2400:an.

Stefan

fredrik_bt skrev:
Hhur står sig Canon Pixma iX5000 mot Epson-skrivaren?
De tester som jag sett visar att Epson, både 2400 och 1800, gör utskrifter med bättre hållbarhet än Canons Pixma. Det är ju inte så konstigt, eftersom Epson använder pigment och Canon använder sitt ChromaLife, som är ett flytande bläck. För att det ska bli någorlunda hållbarhet på sådant bläck krävs det att man bara använder de papper som är anpassade för utskrifter med det bläcket.

Epson 2400 har cirka 4 ggr längre hållbarhet i ljus än vad Canon-skrivare med ChromaLife-bläck.

Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar