Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson - Media out or not loaded correctly

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Petersson

Aktiv medlem
Jag har en Epson R2400 color

Jag har skrivaren inställd på stående A4, och lägger i ett halvt A4

Pappret matas ner i skrivaren och jag får upp en varningsruta i ps6:
"Media out or not loaded correctly"

Översta varningslampan på skrivaren börjar lysa (lampan för pappersmatning) - och för första gången i skrivarens 8-åriga historia så fastnar pappret…men inte längre ner än att jag, med lite armkraft, kan dra ut pappret samma väg som det matats in. Detta gör jag innan jag stängt av skrivaren.

Jag stänger därefter av skrivaren, och börjar om igen med utskriften. Denna gången med ett helt A4. När jag nu startar utskriften så matar skrivaren endast igenom pappret och sätter två stycken valsmärken i papperet - synliga om jag håller papperet mot ljuset.
Jag stänger av skrivaren och datorn och börjar om. Nu skriver skrivaren ut klanderfritt

Nästa utskrift matar skrivaren endast igenom pappret och sätter två stycken valsmärken i papperet
Nästa utskrift matar skrivaren endast igenom pappret och sätter två stycken valsmärken i papperet

Jag stänger av skrivaren och datorn och börjar om. Nu skriver skrivaren ut klanderfritt

Någon som har något tips…har funkat klanderfritt i 8 år.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar