Annons

Epson 4870 Scanner

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan P

Aktiv medlem
Tänkte bara tipsa om att sidan Photo-i har påbörjat en "interaktiv" recension på Epson senaste flatbäddsscanner - 4870


Recensionen

Den verkar väldigt intressant.
 
Ringde till Epson igår och undrade när den kom till sverige (den finns inte med under nyheterna på svenska epsons hemsida). Tjejen som svarade sa Mars-April och priset skulle hamna någonstans runt 2000kr+moms (vilket jag tycker låter för bra för att vara sant med tanke på vad föregångaren 3200 betingar)
 
Hon hade antagligen fått i sig något olämpligt till lunchen idag.
Scannern finns redan tillänglig i england med ett riktpris på ca 500€ vilket gör att den antagligen hamnar i prisläget mellan 4500 - 5000:- när den kommer till sverige.
 
Johan P skrev:
Hon hade antagligen fått i sig något olämpligt till lunchen idag.
Scannern finns redan tillänglig i england med ett riktpris på ca 500€ vilket gör att den antagligen hamnar i prisläget mellan 4500 - 5000:- när den kommer till sverige.

Det är kanske pris för försäljarna läger man på 100% så är man där på 4500-5000kr
 
Ockerpris!

I början av december skrev jag i den
här tråden

Att döma av den faktiska prisbilden idag i Japan (hittade en sökmotor av pricerunner-typ) för Epson GT-X700 och dagens valutakurs på 1 SEK=14.71 JPY, så bör rekommenderade-priset i Sverige hamna på ca 2695:- ungefär, och då borde man ju kunna hitta den på Cyberphoto för strax under 2.500:- när den blir tillgänglig här!

Så hennes bedömning är nog korrekt, och uppenbarligen har våra kära handlare ett alldeles för högt påslag! I Japan är den numera prissänkt och kostar 36.400 Yen, eller 2.470:), men Epsons officiella förslag till ca-pris på 6.000:- (mer än dubbelt så mycket som i Japan) känns ju allt annat än rimligt i sammanhanget!

Det skulle vara roligt att höra deras motivation till en så stor prisskillnad!
 
Viile bara säga att recensionen som jag länkar till i första inlägget numera är färdig och komplett.

Det skrevs någonstans att denna scanner kan vara "den sista och enda scanner du behöver" - det kan säkert stämma ganska bra.
(för en del personer - inte alla såklart)

:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.