Annons

EOS Utility- Hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

Babelfish

Aktiv medlem
Har installerat EOS Utility, och resten av grejerna på skivan för den delen. Laddade sen ner EOS Capture för att få bilderna rakt in i datorn. Men jag kan varken få igång Capture eller välja "Camera Settings/Remote Shooting" i Utilitymenyn. Några förslag på vad jag ska göra?
 
Vad har du för kamera?

EOS Utility har funktionen att ladda bilderna från kameran så jag förstår inte varför EOS capture behövs? Eller har jag gjort bort mig igen :)
 
Vad har du för kamera?

Hade samma problem som dig förut med min mark II, men installerade om drivrutinerna till kameran så funkade det!
 
Jag provade med en standard usb kabel och det funkade inte, tog orginal kabeln som följde med kameran då fungerade allt.
 
Satan då, har köpt kameran begagnad och fick inte med någon kabel. Antar att jag får leva utan det då.
 
Mastermic skrev:
Jag provade med en standard usb kabel och det funkade inte, tog orginal kabeln som följde med kameran då fungerade allt.

Orginalkabel? Är det en USB också? Att en speciell USB kabel bara ska funka det tror jag inte en sekund på.
 
Har svårt att se att det beror på kabeln om den fungerar till andra enheter. Jag använder ett antal olika kablar beroende på vilken dator jag sitter vid.
//Janne
 
Det finns olika utföranden på USB-kablar. Det finns nåt extra stift som kan vara jordat eller ej (eller hur det nu var), och detta faktum påverkar viss utrustning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.