Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos m3

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag håller tummarna för ett vassare hus än EOS M. Jag gillar det smidiga formatet men M-huset har en del smärre brister som gör den svårhanterlig, något jag hoppas är åtgärdat i M3.
Jag har Canons alla EF-M-objektiv. 11-22 är en pärla. 22/2 och 18-55 är bra men 55-200 räcker inte riktigt till.

Så blir det väl säkert nytt batteri, så man får ytterligare en batteriladdare i samlingen...

Tryckskärm är väl som tur är självklart till M3, men det ser nästan ut att vara vridbar skärm också. :)

Den ser lite mer användarvänlig ut, så hoppas dom fått till AF också, och att inte priset blir allt för högt...

Rykten om specifikation:

– 24.2MP CMOS sensor (22.3 x 14.9mm)
– AF is 49 points. Hybrid CMOS AF
– ISO100-12800
– Media SD / SDHC / SDXC (UHS-I compatible)
– DIGIC6 processor
– Wi-Fi
– Continuous shooting 4.2 frames / sec.
– 384 zone metering
– Battery LP-E17
– The shutter speed is 30 seconds -1/4000 seconds
– Video full HD
– Built-in flash
– LCD monitor tilting 3 inches 1.04 million dots. Touch panel
– GPS is not equipped
– EVF option (EVF-DC1)
– The body is stainless steel, magnesium alloy, polycarbonate
– The size 110.9 x 68.0 x 44.4mm
– Weight 366g

Nytt bara är ju trist....
Tur man inte tar fram ny objektivfattning för varje nytt kamerahus också...

(Jag var på lite klagohumör)

Färgrymd

I produktspecifikationen står färgrymden angiven till SRGB. Kan det verkligen stämma? Känns ju underligt att Canon skulle strypa kamerans egenskaper på det viset.

Jämför man med specifikationen för 760D står det SRGB OCH AdobeRGB. Varför skiljer det sig åt? Bara en miss?

Jämför man med specifikationen för 760D står det SRGB OCH AdobeRGB. Varför skiljer det sig åt? Bara en miss?

760D är tänkt för mer avancerade användare. Så det är nog ingen miss.

Canon verkar ha jobbat en del med att försöka göra M3 enklare att hantera. Genom att ta bort alternativet att välja mellan sRGB och Adobe RGB slipper man en rad i menysystemet. Canon har också lagt in mp4-video i vissa modeller eftersom de filerna går att ladda upp direkt på Youtube.

Leveransdatum

Canon har ju sagt att EOS M3 ska levereras under april. Finns det någon som har mer information om när den kommer mer exakt?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar