Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Eos 7D eller objektiv
- Trådstartare tjosan
- Start datum
wfrank
Aktiv medlem
Ja, man är ju sig själv närmast i såna här sammanhang... jag bytte just från 450D t 7D och är mycket nöjd.
Nackdelen är en stor och otymplig kamera men fördelarna är ungefär allting annat förutom priset. 17-85 fick inte följa med, köpte 15-85 samtidigt. Halvdussinet övriga objektiv följer med men jag tänker uppgradera även på telesidan. Så det är redan dyrt men kommer bli dyrare.
AF/filmning och alla inställningsmöjligheter tilltalade mig. 450D är en mkt trevlig kamera med hög IQ - liksom 400D - men för den intresserade så fås en massa nytt godis i form av prestanda och funktion. Men jag tror att man ska ha vandrat igenom de flesta av XXXDs inställningar och då och då känt ngn begränsning för att kunna motivera köpet.
My 2 percent//W
Nackdelen är en stor och otymplig kamera men fördelarna är ungefär allting annat förutom priset. 17-85 fick inte följa med, köpte 15-85 samtidigt. Halvdussinet övriga objektiv följer med men jag tänker uppgradera även på telesidan. Så det är redan dyrt men kommer bli dyrare.
AF/filmning och alla inställningsmöjligheter tilltalade mig. 450D är en mkt trevlig kamera med hög IQ - liksom 400D - men för den intresserade så fås en massa nytt godis i form av prestanda och funktion. Men jag tror att man ska ha vandrat igenom de flesta av XXXDs inställningar och då och då känt ngn begränsning för att kunna motivera köpet.
My 2 percent//W
tjosan
Ny medlem
Är jättesugen på en upgradering från 400d till 7D 18-135,men kanske ska lägga pengarna på objektiv istället, har 1 17-85is usm & 1 75-300is usm, 1 70-200is usm skulle va mumms.har sett att det vart en del fokus-problem m7D. nån som nå bra tips.......
de va många frågor gnutte!
filmningen är väl lite bonus på en 7d, (verkar kul med HD kvalitet)
inte jätteviktigt med snabba bildserier.
men raw+ en liten jpg lockar.
de där me fokuspunkterna känns viktigt, de finns ju många valmöjligheter där.
har faktisk kolla lite på 5d-markII. men den blir väldigt mycke dyrare med optik, + 7d har en del fuktioner som 5d-markII inte har, men FF ger ju bättre kvalitet.
fotar helst djur och natur, men även barn
Gnutte
Aktiv medlem
de va många frågor gnutte!
filmningen är väl lite bonus på en 7d, (verkar kul med HD kvalitet)
inte jätteviktigt med snabba bildserier.
men raw+ en liten jpg lockar.
de där me fokuspunkterna känns viktigt, de finns ju många valmöjligheter där.
har faktisk kolla lite på 5d-markII. men den blir väldigt mycke dyrare med optik, + 7d har en del fuktioner som 5d-markII inte har, men FF ger ju bättre kvalitet.
fotar helst djur och natur, men även barn
Då känns som om 5D mkII skulle passa för att få ut maximalt av bilderna med FF
and30ers
Aktiv medlem
Har kollat lite på ditt album om det är representativt för det du vill fota skulle jag välja 500D + EF-S 17-55/2.8 IS + EF-S 60/2.8 Macro + EF 70-200/4L IS. Sälj dina befintliga objektiv men behåll 400D som andrahus. Som lågbudhetlösning, skippa 17-55 och behåll 17-85.
Men det finns massor av olika hus/lins kombinationer och det är omöjligt att avgör vad som är bäst för dig.
Men det finns massor av olika hus/lins kombinationer och det är omöjligt att avgör vad som är bäst för dig.