Annons

Eos 650 vs. Eos 500n

Produkter
(logga in för att koppla)
EOS 650 vs EOS 500n

Mer info om de olika modellerna.

EOS 650 är en tyngre robustare kamera men eftersom den tillhör första modellserien av EOS-kameror så är AF lite sämre än 500n som är en nyare kamera. 500n är samtidigt lite plastigare. Vilken som är den bättre beror helt och hållet på vilken mätstock du använder.

Grymt svårt.

Har själv ägt en EOS 600, inte helt olik 650. Robust med tyngd men slö & osäker AF. Om du ska välja mellan dessa så är 500N en snabbare kamera med säkrare AF men en tråkigare känsla, plastigare.

Med tanke på 650:ans ålder & nackdelar så tycker jag att du ska välja 500N men valet är ditt...

//Larsa

Ser att jag startade mitt förra inlägg med "grymt svårt", vetefan varför. Köp 500:an.

//Larsa

har införskaffat mig en 650 för ett par veckor sen. men sen vart jag tvungen att införskaffa mig ett paket med ett 70-300 objektiv och då fick jag med en 500n, tyvärr så har jag inte fått hem 500n. så fråga är vilken som skall säljas. =)

får se vilken de blir framöver med tanke på känsla och diverse.

Sälja? En 650 får man ingenting för och den är helt underbar. Jag har en sedan -87 och säljer den aldrig. Den samsas med mina digital-EOS:ar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar