Annons

Eos 40d

Produkter
(logga in för att koppla)
Å jag fick köplats 3....

(Canon eos 30D till salu.. 4Mpixlar och skum AF..)
PS Ni som vet... Har Canon slutat med sin Eos serie och börjat med en ny?? Den jag beställde hette Nokin 40 nånting!
;o)
 
Senast ändrad:
:D

Ja men det var nästan ett bra försök måste jag säga...

Hur som, nu får de rappa på litet.... jag vill haaaaaaaaaa
 
Helt klart fejk...det är ju en "mockup" av en 20d....syns tydligas på bilden framifrån...30d är betydligt mjukare i formen(likt 5d) runt den inbyggda blixten....syns även tydligt på bilden av greppet som också är 20d...30d(och 5d) har mer urgröpning för pekfingret...inte så troligt att canon skulle gå tillbaka till 20d:s design och dessutom inte göra den så ergonomiskt dålig så man placerade scrollhjul mm där tummen ska vila...så som det är på bilen så finns det ju ingen plats för tummen...scrollhjul mm hamnar under tummen.
 
Hej!

Jag har en S3 IS och ska skaffa en systemkamera. Framförallt tre alternativ tänker jag på, 400D, 30D eller vänta på en 40D. Jag lutar allt mer åt att köpa en 30D. Inte minst efter att ha läst den här tråden.

Men jag undrar, är det någon hittat något pålitligt om vad som kommer att skilja mellan 30D och 40D, eller vad nu efterföljaren kommer att heta?
Som ju redan har nämnts blir ju inte 30D sämre för att det kommer en uppföljare som har lite nya grejor, och till det pris 30D har nu är den ju ett mycket bra köp.
Men jag kan ändå inte låta bli att undra över vad det blir för nyheter som kommer att finnas hos 40D, när jag i alla fall ska köpa en ny kamera. Sedan om jag tycker att det är värt prisskillnaden, det får jag se i så fall.

Mvh.
Lasse C
 
På de två undre bilderna syns också att bakre ratten sitter på olika höjd, beroende på om man ser den bakifrån eller från sidan.
 
apersson850 skrev:
På de två undre bilderna syns också att bakre ratten sitter på olika höjd, beroende på om man ser den bakifrån eller från sidan.

Det där är nog inget för dig i alla fall för nån GPS har dom tydligen inte slängt in :)
 
apersson850 skrev:
På de två undre bilderna syns också att bakre ratten sitter på olika höjd, beroende på om man ser den bakifrån eller från sidan.
Nu är ju de bilderna för länge sedan glömda och ersatta med de mer trovärdiga bilderna som t.ex omnämns i Kamera & Bild så alla vet ju att de är fejk men visst hade det varit en helt unik grej med en kamera som flyttar på ratten så att den inte är ivägen när man tittar på kameran från olika håll? :) :)
 
Jo, nog begrep jag att bilderna redan var avslöjade, men det var ingen som kommenterat den hoppande ratten, såvitt jag kunde se.

För övrigt köpte jag min första Canon 1975 (den fungerar ännu), men har bara haft GPS sedan 2001. Så!
 
apersson850 skrev:

För övrigt köpte jag min första Canon 1975 (den fungerar ännu), men har bara haft GPS sedan 2001. Så!

Du förstod att jag skämtade eller hur?
Du är ju inte bara aktiv på Utsidan utan även rejält insatt i GPSandet.
Själv skaffade jag min första, Vista, ngt senare än 2001.
Nu är den ersatt av en 60CSx. Vilken skillnad!
Önskar att jag också haft kvar min första Canon. En FtQl från 1971 tror jag
 
Man ska aldrig kasta bort något. Den enda Canon jag inte har kvar var en EOS 10s, som råkade ut för ett oavsiktligt bad. I läsk...
Men nu halkade tråden ur spår. Ursäkta!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.