Annons

Eos 40D + batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ser nu att 40d huset tagit slut hos cyberphoto :) Beror kanske inte bara på denna tråden, men kampanjen är minst sagt bra! Mitt batterigrepp är på väg enligt posten, skall bli intressant o prova det i nästa vecka.
 
Jag ser nu att 40d huset tagit slut hos cyberphoto :) Beror kanske inte bara på denna tråden, men kampanjen är minst sagt bra! Mitt batterigrepp är på väg enligt posten, skall bli intressant o prova det i nästa vecka.

Begränsat antal, mm ska ringa dem på måndag & se om kan få beställa ett inkl BG för samma pris.

Fick möjlighet att prova en 40D idag för att ta bilder på ett motiv åt en annan. Gillade den skarpt, sen på vägen hem kunde jag inte låta bli att åka förbi mediamarkt i kungens kurva. De hade ett riktigt bra utbud samt att man kunde prova dem på plats med optik på + ström inkopplad. Dock hade de ingen 40D men väl en 50D jag provade, synd att jag inte hade mitt minneskort med mig.

Blev imponerad att skärmen men han inte gå igenom alla funktioner på den. Så nu är det frågan ska man vänta till efter årsskiftet & skaffa en 50D dock får jag spara lite mera eller köpa en 40D omg? Tjejen tycker man byter lite saker för mkt så nya huset ska ev behållas "försöka" i 2år. Jag har sålt min 400D så jag har min 70-200 L liggandes som vill börja arbeta igen.

Btw kan man ställa in så att displayen stänger av sig efter ca 1min eller nåt så slipper man slå på den stup i ett. Blev lite irriterad av att titta i lilla fönstret ovanpå, känns som om jobbade snabbare med min 400D i menyn med slutare, bländare mm.
 
Mest en vanesak, skulle jag tro.

Stängs inte displayen bakpå av när den vanliga tidsfördröjningen gått ut? Jag vet inte, för jag brukar ju inte ha tänt baktill när det finns en att titta på på ovansidan.
 
Om det är den menyn me alla inställningar så har canon tyvärr tagit bort sensorn som satt på 400D.. antagligen för att det inte är meningen att man ska använda den så mycke på xxD serien.. Vet inte om den släcks me tidsfördröjning men skärmen släcks ju så fort man trycker in så gott som vilken knapp som helst utom dom man justerar värdena me.. När man ställt in så vill man ju oftast fokusera då släcks ju skärmen.
 
Det gör den inte alls. Inte om man tryckt in INFO så att bildtagninsfunktionerna visas. Alltså med standardinställningen tryckt på INFO två gånger i rad. Då visas en inställningsskärm liknande den enda man har att tillgå på 400D, och den skärmen hänger kvar i stort sett vad du än gör, så länge man inte trycker på MENU eller bildvisning.

Jag testade just: Den slocknar efter tidsfördröjningen, och sen kommer den inte igång igen förrän man trycker på INFO igen. Vill man använda den ofta ändrar man förslagsvis så att man bara behöver trycka på INFO en gång.
 
Nu är både kameran och batterigreppen slut i lager! Kameran kommer inte in på 4 veckor, och då har kampanjen gått ut. Hoppas iaf att några hann med och beställa.
 
skit också...

Jag betsällde igår och på min orderbekräftelse stod det tillfälligt slut på just kameran med objektiv.... får väl avvakta och se vad Cyberphoto gör...
 
skit också...

Jag betsällde igår och på min orderbekräftelse stod det tillfälligt slut på just kameran med objektiv.... får väl avvakta och se vad Cyberphoto gör...


Det stod begränsat antal men också från 21 okt & som längst till 16 Nov. Vad är det som gäller begränsat antal sen är det kört eller gäller det till 16 Nov? Man får väl ringa & höra nån dag.
 
Det gör den inte alls. Inte om man tryckt in INFO så att bildtagninsfunktionerna visas. Alltså med standardinställningen tryckt på INFO två gånger i rad. Då visas en inställningsskärm liknande den enda man har att tillgå på 400D, och den skärmen hänger kvar i stort sett vad du än gör, så länge man inte trycker på MENU eller bildvisning.

Jag testade just: Den slocknar efter tidsfördröjningen, och sen kommer den inte igång igen förrän man trycker på INFO igen. Vill man använda den ofta ändrar man förslagsvis så att man bara behöver trycka på INFO en gång.

Där ser man.. Alltid skoj att lära sig nåt man inte läst i manualen :)
 
Nu har leveranstiden på kameran ändrat sig så den skall komma in i lager denna veckan! Batterigreppet står det fortfarande leveranstid okänd på, men de kan dom ju få skicka i efterhand annars. Nytt hopp för er som "missade" tillfället.
 
Nu har leveranstiden på kameran ändrat sig så den skall komma in i lager denna veckan! Batterigreppet står det fortfarande leveranstid okänd på, men de kan dom ju få skicka i efterhand annars. Nytt hopp för er som "missade" tillfället.

Jo jag pratade med Cyberphoto & de var hoppfulla att de skulle få in fler hus med BG var jag osäker på men som sagt de kanske de skickar i efterhand. Det verkar ha varit ett ordentligt sug efter 40D + Bg
 
Jag beställde i söndags en 40d + batterigrepp. Trodde jag skulle få vänta länge eftersom det stod att den var "tillfälligt slut". Men igår fick jag ett mail om att varorna hade skickats från Cyberphoto :D Så jag har väl dom inom ett par dagar :)
 
Problem med avtryckare på BG-E2N

Fick min 40D med BG idag. Verkar vara problem med avtryckaren på BG-E2N. Den vill inte fokusera när jag håller in avtryckaren halvvägs. Någon annan som haft samma problem? Finns det någon inställning i kameran som kan påverka detta (är ny på Canon kameror)? Kamerans avtryckare fungerar korrekt.
 
Nä, det enda man kan ställa in är om greppets manöverdon ska fungera alls. Men du kan ju trycka av, om jag fattar det rätt, så då kan det inte vara det heller.
 
Ja, om allt annat på batterigreppet fungerar korrekt är det nog det enda. Du kan ju prova att torka av kontakterna på greppet och i kameran, om du kommer åt inne i hålet.
 
Jag har varit med om några gånger att när on/off knappen på bg varit nästan på "on" men inte riktigt har det gått att ta bilder men AF har inte funkat.

Långt ifrån säkert att detta är det som är fel på era. Men kan vara värt att kolla.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.