Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos 40D + batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag beställde i söndags en 40d + batterigrepp. Trodde jag skulle få vänta länge eftersom det stod att den var "tillfälligt slut". Men igår fick jag ett mail om att varorna hade skickats från Cyberphoto :D Så jag har väl dom inom ett par dagar :)


Intressant, har stått i kö ett par veckor för samma men ännu ingen leverans?
Undrar hur kösystemet fungerar?+
 
Intressant, har stått i kö ett par veckor för samma men ännu ingen leverans?
Undrar hur kösystemet fungerar?+


Det där låter helskumt, jag köpte min kamera + batterigrepp för ca 1 vecka sedanfrån Cyberfoto, och den fanns i lager då. Är det 40d du står i kö för? Inte 5d mark II?
 
En fundering. kameran jag fick från cyberphoto med batterigrepp har firmware 1.0.5 och den kom i november 2007 enl denna sida http://www.northlight-images.co.uk/Canon_40D.html

I april kom 1.0.8 och jag "antar" att Canon stoppar i de senaste firmware i kameror som skeppas. Nån som har någon idé om hur Cyberphoto fått tag i dessa kameror. Är det nåt överskottslager i ryssland eller är det helt normalt med så gammal firmware?
 
Stod själv i kö för några veckor sedan och en kväll när jag surfade in på deras sida så fanns kameran i lager.
Ringde dit dagen efter och kollade och visst visst, den finns i lager, jasså du står i kö, jamen då skickar vi... Var svaret jag fick.
Så de är hemskt trevliga och tillmötesgående men kanske inte har stenkoll på läget alla gånger...

Ang. firmware i 40D så hade jag den äldsta nu när jag fick kameran... tänkte oxå tanken att det förmodligen är från något gammalt lager.
Har dock uppdaterat, vilket gick smidigt.
 
En fundering. kameran jag fick från cyberphoto med batterigrepp har firmware 1.0.5 och den kom i november 2007 enl denna sida http://www.northlight-images.co.uk/Canon_40D.html

I april kom 1.0.8 och jag "antar" att Canon stoppar i de senaste firmware i kameror som skeppas. Nån som har någon idé om hur Cyberphoto fått tag i dessa kameror. Är det nåt överskottslager i ryssland eller är det helt normalt med så gammal firmware?

Jag hade samma tanke, när jag kollade firmwaren på min kamera var det också 1.0.5. Canon borde väl ha lagt den senaste firmwaren i husen. Nåja, bara att uppdatera det hela. Men lite konstigt är det, gammalt parti, lagerrensning? Hursomhelst är väldigt nöjd med kameran, ett jättelyft jämfört med 350D, säkerheten i autofokusen är ju som dag och natt i jämförelse mellan dem båda, älskar korssensorerna i 40D.
 
Nu verkar batterigrepp kampanjen vara över på alla hus utom 1000D. Jag fick mitt grepp i förra veckan, har dock inte hunnit prova det än.

40D finns iaf i lager igen, det är alltid något :)
 
Jag har varit med om några gånger att när on/off knappen på bg varit nästan på "on" men inte riktigt har det gått att ta bilder men AF har inte funkat.

Långt ifrån säkert att detta är det som är fel på era. Men kan vara värt att kolla.

Funkade inte för mig :( ...kul att det hjälpte för Mårten i alla fall.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.