ANNONS
Annons

Eos 40D + batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

wendtan

Medlem
Jag vill bara tipsa om cyberphotos kampanj där de bjuder på ett canon batterigrepp BG-E2N när man köper en 40D, huset eller något av kitten.

Jag beställde min 40D i början av veckan, då var kampanjen med en orginal väska istället värd ca en femhundring.
Jag hade redan beställt en lowpro väska så jag frågade om det gick bra att byta ut väskan till ett batterigrepp(värde 1500 kr) och det var inga problem. Hatten av för cyberphoto, de har numera en trogen kund.

7995:- för huset inkl batterigrepp känns iaf i dagsläget väldigt prisvärt.

amen vad i... beställde min i måndags, fick en väska som var ok...men skulle vara fint å ha fått batterigreppet som jag köpte gratis i stället.

jaha...

Ja de var ju höjden av otur, lite jobbigt när de ändrar kampanjvara så tätt. Väskan var lite för stor för mina behov så jag gick på en smidigare lowepro nova 170 istället.

Det är hur som haver en väldigt prisvärd kampanj :)

Köpte min 50D plus batterigrepp där förra veckan. Tot:13.500:-
Börjar känna att prisskillnaden på 5500:- som det blir i detta fall är tveksam.
Ska fundera till imorgon om det är värt de pengarna eller om jag ska byta till 40D med BG istället...
Är hur vilrådig som helst...

Köpte min 50D plus batterigrepp där förra veckan. Tot:13.500:-
Börjar känna att prisskillnaden på 5500:- som det blir i detta fall är tveksam.
Ska fundera till imorgon om det är värt de pengarna eller om jag ska byta till 40D med BG istället...
Är hur vilrådig som helst...

Behåll 50D.. när du har använt kameran så kommer dom pengarna att glömmas bort och du tänker inte på det längre.

Behåll 50D.. när du har använt kameran så kommer dom pengarna att glömmas bort och du tänker inte på det längre.

Ha ha...
Verkar bli så. Stod faktiskt i kväll och packade ihop kameraprylarna för att åka och byta i morgon.
Hann packa hälften av grejorna innan jag stannade upp och mummlade för mej själv:
-Äsch, vad jobbigt. Jag behåller den.
Så jag använder nog min lediga dag imorgon med att fota istället.

/ Robban, avbetalningsföretagens bäste kund.

Men det blir ju nästan samma pengar om du skulle köpa ett BG löst sen!

Efter cashback så kostade väl huset ca 6500:-

Tjaa får det till ungefär ~7000 fast kanske är ute och cyklar.

pengar är en världslig sak

Men det skulle vara så mycket smidigare med cyberphoto som jag annars alltid har handlat hos. Men men =)

Lägg märke till ironin i 2a stycket.

såg kampanjen i går .. lite roligt eftersom man köpte en 40d för lite mer än en månad sedan med batterigrepp för 10500 i runda slängar på cyberphoto. hehe fy fan va fort det går. blir faktiskt lite sur.
det ska ju alltid hända än själv.

Trots mitt kaxiga inlägg tidigare där jag tänkte behålla min 50D så använde jag min rätt som konsument (14dgr ångerrätt på cyberphoto) och lämnade tillbaka min 50D och hämtade ut en 40D.

Prisskillnaden på 5500:- (med bg) gick över gränsen för vad jag tyckte jag kunde stå ut med...
I vanliga fall brukar jag stå mitt kast när jag inhandlat något men denna gång så kändes det som jag blev "straffad" för att jag köpte en dyrare kamera och fick betala 1500:- för Bg:et...

Vi får se om jag kommer att ångra mej.
Spontant efter ett par timmars fipplande i menyerna så tycker jag att 50D:n kändes smidigare i just menyhanteringen...
Men bara 40D:n tar bra bilder så tror jag att jag gjorde rätt.

Planen är nog att jag sliter på 40D:n ett eller två år och sedan byter upp mej till en 5D MK II...

Jag har inte provat någon 50D, men jag tittade i bruksanvisningen, och där står det att menyhanteringen är identisk med 40D. Det enda som skiljer är att man har flyttat på några funktioner och så har det ju tillkommit några nya finesser.
Men det är kanske dispositionen i menyerna snarare än flyttandet mellan dem som du tänker på?

Segt med såna kampanjrazzior :) Ja bytte min 400D mot en 50D förra veckan.. Ångrar det inte en sekund men om det är värt att lägga så mycke emellan 40d å 50d.. Finns ju många trådar om att 50d är brusigare pga av att den har 15mpix istället på 10mpix på samma sensor.. Ja tycker ändå den tar helt okej bilder men ska man fördjupa sig i såna tekniska texter å tester så lär man aldrig få köpt nån kamera..Ja gjorde mer ett impulsköp.. att mindre bilder ofta bedöms som renare är väl ingen nyhet.. När man köper nåt man gillar så tycker inte ja prislappen ska spela så stor roll..visst finns det gränser.. i slutändan sitter man ju ändå me sina 1024pixel bilder å bara man e nöjd me dom så..

Man kan använde ENTER knappen mer också men ja orka inte :)

Ringde Cyberphoto idag för att kolla läget med min beställning av 5D Mk II. När jag fick reda på att jag hade köplats 86 och att om jag har otur inte får någon kamera förrän till våren slutade det med att jag beställde en 40D med BG som skickades redan idag. Behåller min köplats på 5D Mk II och löser ut den så fort den kommer men det blir lättare att uthärda med en 40D under tiden. Kan tillägga att jag för tillfället inte har någon kamera alls och att abstinensen börjar bli svår.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar