Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

ddeeds

Avslutat medlemskap
Hej på er.

Jag skall sälja min gamla EOS 350D och tänkte kolla vad man kan ta för enbart kamerahuset? Vad är den värd idag?

/Johan
 
Kolla på t ex avslutade auktioner på Tradera så kan du nog få en uppfattning om vad folk är beredda att betala.
 
Jag har också en 350D, jag står nu i valet & kvalet att byta upp mig antagligen blir det en 50D, men jag kommer nog att behålla min 350D och ha den som reservkamera.Man får inte så mycket för den begagnad, den tar ju fortfarande bra bilder om man håller sig på låga iso. Så har du råd att undvara den kanske dryga tusenlappen för bara kamerahuset du kanske får så hade jag gjort det, men det är ju jag det.

MVH
Jonas
 
mm. Jag har också en 350d som jag ska uppgradera snart. (blir nog en 60d).
Men jag kommer nog också har kvar den, och låta mitt 50mm 1.8 sitta på...
Då har man en superliten backup/fest-kamera med sjukt bra IQ. (350d + 50mm1.8 går typ ner i en stor ficka....)
 
Jo ni har nog rätt. Det är inte värt att sälja den. Funderar faktiskt på att köpa mig en 500d :)
Jag misstänker att den kan vara ganska bra till konsert fotografering
 
Så gjorde jag. När jag uppgraderade till en 5DmkII.
Min 350D är nu en backuppkamera. Som kan vara bra att ha. Tycker att bildkvalite på låg iso står sig fortfarande bra.
 
Jag säger det samma 350D är en bra kamera fortfarande och ungefär 1200 är realistiskt pris för den idag, men ofta är det lika bra att behålla den som backupp. Jag funderar dock på att göra mig av med min eftersom jag har en 40D som backupphus numera.
 
Står i samma sittuation, funderar på att byta upp mig.

Men att sälja en gammal 350d är nog rätt svårt, så jag kommer att ha den som "dogma-kamera".

På med ett fast 50/1.8 och sen ställa den på svart/vitt i jpeg.
Blir sköna bilder och man får tänka till.
Funkar tom hyffsat i ISO1600 :)


//Tomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.