Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EOS 30V Date och EOS 33V
- Trådstartare KanonCanon
- Start datum
rindler
Aktiv medlem
EOS 30V Date och EOS 33V visar Canons fortsatta satsning på kameror för film, säger Gunnar Wahlbeck, produktchef för foto och video hos Canon Svenska AB
Jag är inte hundra på 30/33. Därför undrar jag vad som är nytt? E-TTL samt att den är något tystare/snabbare?
För övrigt kan man ju undra varför modeller i den här klassen levereras med datainkopieringsbakstycken? Även Pentax MZ-S har ju den funktionen, men kopierar ju även in exponeringsdata.
Jag är inte hundra på 30/33. Därför undrar jag vad som är nytt? E-TTL samt att den är något tystare/snabbare?
För övrigt kan man ju undra varför modeller i den här klassen levereras med datainkopieringsbakstycken? Även Pentax MZ-S har ju den funktionen, men kopierar ju även in exponeringsdata.
Jag slår vad om att en Eos 30D inte är långt borta. Tycker att detta styrker mina teorier om att Canon vill ha liknande beteckningar på de analoga och digitala serierna.
En 3v är givetvis inte omöjlig - det är ju den äldsta modellen just. Och då kommer säkert en 3D också.
Gissar dessutom på en 3000D med 4MP.
En 3v är givetvis inte omöjlig - det är ju den äldsta modellen just. Och då kommer säkert en 3D också.
Känns som en ganska enkel och billig uppdatering. Det har inte lagts några jäyttemödor på produktutveckling utan man har plockat in godsaker från hyllan.
En lätt modiferad 3V vore inte heller tokigt.
En lätt modiferad 3V vore inte heller tokigt.
Aviator
Aktiv medlem
Eftersom jag äger en EOS 33 skulle jag gärna vilja veta vad de "riktiga" skillnaderna är. Den har upplyst LCD, ok men kan någon förklara för mig vad den egentliga skillnaden mellan E-TTL och E-TTL II är? Jag har fått för mig att den "gamla" E-TTL tekniken också tar motivets placering och avstånd i beaktande...
Selle
Aktiv medlem
Skillnaden emellan E-TTL och E-TTL II kan du läsa i denna tråd.
Froderberg har ett intressant inlägg.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=19700&highlight=ettl+mark
mvh Tobias
Froderberg har ett intressant inlägg.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=19700&highlight=ettl+mark
mvh Tobias
jackt
Aktiv medlem
Är det någon som beställt (och fått) en EOS 30v ännu?
Jag funderar på att köpa en sådan för att ersätta min nu 12år gamla EOS RT. Borde väl vara dax nu.
Och vad jag har förstått så är 30/33(v)-serien robusta och har de funktioner som borde räcka de närmaste 12 åren, eller?
/Thomas
Jag funderar på att köpa en sådan för att ersätta min nu 12år gamla EOS RT. Borde väl vara dax nu.
Och vad jag har förstått så är 30/33(v)-serien robusta och har de funktioner som borde räcka de närmaste 12 åren, eller?
/Thomas
skägga
Aktiv medlem
jackt skrev:
Är det någon som beställt (och fått) en EOS 30v ännu?
Och vad jag har förstått så är 30/33(v)-serien robusta /Thomas
Ja , kan bara säga att din rt är en mycket bra kamera .
Tittar du kvalitetskänslan så kommer inte någon 30 / 33 i närheten , inte alls !
brage
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Jag slår vad om att en Eos 30D inte är långt borta. Tycker att detta styrker mina teorier om att Canon vill ha liknande beteckningar på de analoga och digitala serierna.
Hmmm.... en 30/33D vore nå´t att vänta på....-kalas!!!
horton
Avslutat medlemskap
Re: När?
Jag beställde min 33v hos den lokala expertbutiken torsdags i förra veckan, den kom i måndags, så nu finns den att få tag på...
Jalong skrev:
Ringde Scandinavian och frågade när de får in 30V/33V. Skulle tydligen komma snart, men de lät rätt osäkra.
Någon som hört något?
Jag beställde min 33v hos den lokala expertbutiken torsdags i förra veckan, den kom i måndags, så nu finns den att få tag på...