Annons

EOS 30V Date och EOS 33V

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag som precis köpt en EOS 33:a. Och farsan som jobbar på Canon sa inget.... Han visste förhoppningsvis inget då. :)

Ett rimligt antagande är väl att "efterföljaren" till 10D baseras på 30/33V-designen motsvarande 300V/300D.

snacka om oväntat!

Roligt att det händer något på analogfronten också, när tror ni vi får se en eos 3v?

EOS 30V Date och EOS 33V visar Canons fortsatta satsning på kameror för film, säger Gunnar Wahlbeck, produktchef för foto och video hos Canon Svenska AB

Jag är inte hundra på 30/33. Därför undrar jag vad som är nytt? E-TTL samt att den är något tystare/snabbare?

För övrigt kan man ju undra varför modeller i den här klassen levereras med datainkopieringsbakstycken? Även Pentax MZ-S har ju den funktionen, men kopierar ju även in exponeringsdata.

Jag slår vad om att en Eos 30D inte är långt borta. Tycker att detta styrker mina teorier om att Canon vill ha liknande beteckningar på de analoga och digitala serierna.

En 3v är givetvis inte omöjlig - det är ju den äldsta modellen just. Och då kommer säkert en 3D också.

Gissar dessutom på en 3000D med 4MP.

33V och 30V har fått det snabbare autofocus systemet som sitter i 10D, samt att dom även har slängt in E-TTL 2 istället för E-TTL som på 30/33.

Det var det jag han skumma igenom. Vet inte om det är några fler ändringar.

Känns som en ganska enkel och billig uppdatering. Det har inte lagts några jäyttemödor på produktutveckling utan man har plockat in godsaker från hyllan.

En lätt modiferad 3V vore inte heller tokigt.

Eftersom jag äger en EOS 33 skulle jag gärna vilja veta vad de "riktiga" skillnaderna är. Den har upplyst LCD, ok men kan någon förklara för mig vad den egentliga skillnaden mellan E-TTL och E-TTL II är? Jag har fått för mig att den "gamla" E-TTL tekniken också tar motivets placering och avstånd i beaktande...

Är det någon som beställt (och fått) en EOS 30v ännu?

Jag funderar på att köpa en sådan för att ersätta min nu 12år gamla EOS RT. Borde väl vara dax nu.
Och vad jag har förstått så är 30/33(v)-serien robusta och har de funktioner som borde räcka de närmaste 12 åren, eller?

/Thomas

jackt skrev:
Är det någon som beställt (och fått) en EOS 30v ännu?

Jag funderar på att köpa en sådan för att ersätta min nu 12år gamla EOS RT. Borde väl vara dax nu.
Och vad jag har förstått så är 30/33(v)-serien robusta /Thomas

Ja , kan bara säga att din rt är en mycket bra kamera .
Tittar du kvalitetskänslan så kommer inte någon 30 / 33 i närheten , inte alls !

När?

Ringde Scandinavian och frågade när de får in 30V/33V. Skulle tydligen komma snart, men de lät rätt osäkra.

Någon som hört något?

froderberg skrev:
Jag slår vad om att en Eos 30D inte är långt borta. Tycker att detta styrker mina teorier om att Canon vill ha liknande beteckningar på de analoga och digitala serierna.

En 3v är givetvis inte omöjlig - det är ju den äldsta modellen just. Och då kommer säkert en 3D också.

Gissar dessutom på en 3000D med 4MP.

Hmmm.... en 30/33D vore nå´t att vänta på....-kalas!!!

Re: När?

Jalong skrev:
Ringde Scandinavian och frågade när de får in 30V/33V. Skulle tydligen komma snart, men de lät rätt osäkra.

Någon som hört något?

Jag beställde min 33v hos den lokala expertbutiken torsdags i förra veckan, den kom i måndags, så nu finns den att få tag på...

Fint!
Ringde på studs och la en beställning hos Scandinavian. Kamerahusen hade börjat sippra in så sakteliga, men Canon är (förstås) inte så snabba med att få fram dem. Förhoppningsvis ska jag få mitt vid nästa månadsskifte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar