Annons

EOS 300D från USA, vilket paket?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tisch

Medlem
Hej,

Har gått och tittat på en digital kamera och har äntligen bestämmt mig för än EOS 300D från USA. Har hittat ett par paket som jag tror kan passa mig. Är en färsk nybörjare så jag har inte några jätte höga krav på bildkvaliten, bara jag har möjligheten att få bättre bildkvaliten än med en digitalkompaktkamera.

Här är paketen som jag väljer i mellan:

EOS DIGITAL REBEL 18-55 AND TAMRON 75-300 DOUBLE LENS EXECUTIVE KIT

You Pay: $1,121.99 (7 491,94 SEK)
Mail-In Rebate: $100.00
Final Price After Rebate: $1,021.99 (6 825,99 SEK)

1. Canon EOS DIGITAL REBEL EF-S 18-55MM KIT
2. Tamron 75-300 LD F4-5.6 FS=62 / CANON EOS
3. High-Speed 1GB Compact Flash Memory Card
4. Special High Speed Compact Flash Card Reader
5. Sakar BP-511CL - 1300 MAH BP-511/BP-512 for Canon Digital Cameras and Camcorders
6. Digpro COMPACT DELUXE GADGET BAG - DP5500
7. Sakar 3pc. Lens Cleaning Kit [qty 1]

ELlER

EOS DIGITAL REBEL EF-S 18-55MM PRE-HOLIDAY KIT

You Pay: $966.99 (6 459,72 SEK)
Mail-In Rebate: $100.00
Final Price After Rebate: $866.99 (5 793,77 SEK)

1. Canon EOS DIGITAL REBEL EF-S 18-55MM KIT
2. High-Speed 1GB Compact Flash Memory Card
3. Special High Speed Compact Flash Card Reader
4. Sakar BP-511CL - 1300 MAH BP-511/BP-512 for Canon Digital Cameras and Camcorders
5. Sakar DIGITAL CONCEPTS CAMERA SCREEN PROTECTORS
6. Digpro COMPACT DELUXE GADGET BAG - DP5500
7. Sakar 3pc. Lens Cleaning Kit

och så köper jag ett 75-300 objektiv senare om jag har det behovet, har sett att det finns ett sigma macro (jag vill gärna ha ett macro) för 1 495 kr. Det blir ca 500 kr dyrare om jag gör så, fast då vet jag vilka behov jag har.

Jag har en adress i USA som jag kan skicka sakerna till och så kommer jag att kunna få de 100$ via kupongen.

Hjälp mig gärna att välja mellan paketen och säg om det finns något onödigt i paketen som man igentligen inte behöver. Kanske finns det likande paket till samma pris i Europa säg gärna till då eftersom då får jag en garanti på allt.

/Tomas
 
Det är inte svaret på din fråga men värt att tänka på.

Glöm inte momsen om du fastnar i tullen, då blir det angivna priser *1,25
Jag har beställt en del grejor från B&H photo och bedömer chansen 50/50 att komma igenom utan moms. Om du tar grejorna via UPS är chansen 0% Sen är det upp till dig om du vågar ta såpass dyra grejor med vanligt air mail.
 
Kan vara dé att fundera på hur du når säljaren när det är problem med kameran. Jag antar att säljaren har någon slags garanti från Canon i USA att luta sig tillbaka mot när det blir problem, men att den garantin inte accepteras av svenska Canon eller dess återförsäljare i Sverige. Fast och andra sidan hur stor är risken att kameran går sönder beroende på fabrikationsfel den närmaste tiden och att kostande för att åtgärda detta överstiger besparingen.

Bär du kameran genom tullen vid EU-gränsen så slipper du säkerligen att betala mervärdesskatt. I annat fall tillkommer vid passage in till Sverige den vanliga 25%-iga momspåslaget.
 
"Mail in rebate" kan du bara tillgodogöra dej om du får grejorna levererade till och betalade av en legalt stadigvarande boende i USA. Det framgår om man läser villkoren på Canons "rabattkupong".
 
Har en vän som bor i USA som kommer kunna tillgodo se sig de 100$ som man kan få från CANON. Är även hon som kommer att köpa kameran och sedan "ge" den i present till mig när hon kommer till Sverige och gåvor/presenter är det ingen tull på om jag har förstått det rätt. :)

Dock så är jag lite orolig för garatin, jag hört att man för runt 50$ kan få världsgaranti. Någon vet någor mer om detta? Om man inte får det vet ni hur mycket det kan kosta att laga en kamera, vid fabriksfel?

Är som sagt nyfiken på vad ni tycker om paketen är t.ex. Tamron 75-300 LD F4-5.6 FS=62 något att ha eller är det värt att lägga 500-1000kr extra på ett Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6DLSuper Macro II eller Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6 Apo Super Macro II?

Kommer 1 GB att räcka eller behöver man mer minne?

/Tomas
 
1 Gbyte kommer att räcka till ca 150 bilder i RAW-formatet. Om dubehöevr kunna ta fler bilder innan du kan töma kortet krävs ytterligare minne, eller en portabel hårddisk att bära med sig. Om bild antalet soom får plats på kortet är otillräckligt för dig vet jag inte.

Ett batteri räckker ca 400 bilder vid normal använding av kameran med inte allt för mycket titt på displayen och bildstabiliserande linser.
 
Tänk på att om du köper vissa Canon objektiv till en 300D får du dubbel rabatt, tex. köper du en 300D med ett extra objektiv får du $250 i rabatt, köper man en 300D med 2 extra objektiv får man upptill $450 i rabatt. Det gäller dock endast vissa objektiv, men det är värt att tänka på...

kolla www.canogacamera.com, de har bra priser..

/Magnus
 
Roland: tack, 150 bilder kommer nog att räcka eftersom, jag brukar ha med mig en laptop om jag åker längre bort, i värsta fall får man väl köpa mera minne.

Magnus: Har också sett det där med att man får mera rabbat om man köper flera objektiv, men jag hittade inget runt 75-300 som hade macro (dock kanske inte det är så viktigt, vet inte riktigt skillnaden på ett vanligt och macro). Har ni något bra tips, på ett sådant objektiv?

Den sidan du länkade till verkar inte fungera skrev du verkligen rätt länk?

Eva: tack för informationen, dock så är jag inte så orolig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.