Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Eos 1D Mark II ???
- Trådstartare frigo88
- Start datum
digital77
Medlem
Hej!
Skillnaden är följande:
Canon EOS 1D Mark II N är en lätt modifierad 1D Mark II. Det är inte speciellt mycket som skiljer:
- Större display (nu 2,5" mot 2" tidigare)
- Ny "picture style"-parameter
- Större buffertminne (48 JPEG eller 22 RAW)
- Uppgraderad medföljande programvara
Ett tips är att kolla in www.cyberphoto.se där kan man hitta gamla kamera modeller.
Skillnaden är följande:
Canon EOS 1D Mark II N är en lätt modifierad 1D Mark II. Det är inte speciellt mycket som skiljer:
- Större display (nu 2,5" mot 2" tidigare)
- Ny "picture style"-parameter
- Större buffertminne (48 JPEG eller 22 RAW)
- Uppgraderad medföljande programvara
Ett tips är att kolla in www.cyberphoto.se där kan man hitta gamla kamera modeller.
perstromgren
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Hej Anton, du mailade ju mig och frågade.. [...].
Jag klistrar in svaret till dig här:
> Hej Simon,
sic!
Jesper, jag tror också du gjort något galet.
Per.
Allemyr
Aktiv medlem
Jag undrar också lite kring skillnaden mellan dessa två kameror blivit smått förtjust i min analoga EOS 1 från 1989 med winder, alltså känslan, autofokusen är ju knappt ens medioker men autofokusen klarar jag mig uten på d få bilder jag tar med den.
Är inne på en 1D Mark II som ligger vid 15 och under, kanon bra. Dock varför dom med "N" kamerorna vill ta ut 5 laxar mer vete sjutton men det är deras ensak.
Dpreview har väl inte riktigt full koll på kamerorna eftersom bufferminnet är lika stort på båda enligt dom vad jag kan se.
Dock så lockar ju Liew View ngt så 40D är ju inte dum den heller.
Mitt råd är till dig Anton om du nu också kikar på å köpa ngn av dessa är att välja 1D MK II.
Är inne på en 1D Mark II som ligger vid 15 och under, kanon bra. Dock varför dom med "N" kamerorna vill ta ut 5 laxar mer vete sjutton men det är deras ensak.
Dpreview har väl inte riktigt full koll på kamerorna eftersom bufferminnet är lika stort på båda enligt dom vad jag kan se.
Dock så lockar ju Liew View ngt så 40D är ju inte dum den heller.
Mitt råd är till dig Anton om du nu också kikar på å köpa ngn av dessa är att välja 1D MK II.
frigo88
Aktiv medlem
Har kommit fram till att eos 1D MK II har på tok för liten skärm så det blir till att sattas på 1D MK II N
dok. ska jag in handla en "L" Glugg först
Men visst kan jag hålla med om att 40D är ett lockande köp men jag vet inte känns som att de är bättre på att sattsa stort på en gång.
dok. ska jag in handla en "L" Glugg först
Men visst kan jag hålla med om att 40D är ett lockande köp men jag vet inte känns som att de är bättre på att sattsa stort på en gång.
Pelle www.andno1.se
Aktiv medlem
Det verkar vara en känslosak vad man väljer här...stod själv i valet kvalet för några veckor sen...men det blev en beg, mark 2N, istället för en 40d eller mark 2 utan N. Problemet är att kameran känns så bra så att man har liksom inget nytt att längta efter...mark3 känns helt meningslös när man liksom typ har den kameran som övermäktar en själv med hästlängder. Nu blir jag sugen på en 40d bara för att.....
hursomhelst m2N är en fantastisk maskin.
hursomhelst m2N är en fantastisk maskin.