ANNONS
Annons

Enklaste hemsidan att göra album och sälja bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

hag391

Aktiv medlem
Egen hemsida med webbshop eller någon färdig lösning som tex Portfoliobox?

Fått frågan om jag vill va tävlingsfotograf på ett par tävlingar och sälja bilder till de som vill ha. Har fotat tävlingar (dock inte så mkt den grenen) förr men bara mailat lite bilder till de som vill ha utan ersättning. De skulle bli massa pyssel att göra samma sak nu när de blir många

De är ingen yrkes fotograf på plats för då hade jag aldrig sagt att jag kunde göra de.

Lever på 75 procent sjukpension och kroppen kan aldrig klara att ha någon firma och försöka tjäna pengar på foto utan med lite tur så lite fick pengar till mer kamerautrustning. Kommer bara bli någon enstaka gång och antagligen kommer de bli få som kommer köpa mot antalet bilder trots lågt pris. Så någon hemsida som man lätt kunde ladda upp foton, kategorisera och folk enkelt kan handla direkt hade vart kanon om de fanns.

Kan en hel del data så behöver inte va de som är lättast möjligt för mig att få ordning på.

Kollat där men som jag fattade de så tog de rättigheter till bilderna. De gjorde inte portfoliobox eller smugmug. Är bara för 2 evenemang och hästhoppning och istölt är mer närmast sörjande *s* och deltagarna som har intresse plus inte många öre i ersättning per bild så inget för bildbyråer

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar