Annons

Enkelt blixtlösning, reflexskärm och SB-800

Produkter
(logga in för att koppla)

FelixSwensson

Avslutat medlemskap
Hej. Jag har en Nikon D70, en SB-800 och en reflexskärm. Det fungerar bra tycker jag men det är lite jobbigt att hålla i reflexskärmen hela tiden. Vet någon en enkelt stativlösning där man kan montera min blixt och en vanliga reflexskärm på?

MVH Felix

Förmodar att du inte vill ha blixten och reflexskärmen på samma stativ... De bör väl vara en bit ifrån varandra.

Photax, www.photax.se säljer en reflexskärmhållare som du kan sätta på ett vanligt stativ. Tror priset ligger kring 450 kr ink moms. Stativ kan du köpa billigt av Kaffebrus på Tradera.com

MagnusJoh skrev:
Förmodar att du inte vill ha blixten och reflexskärmen på samma stativ... De bör väl vara en bit ifrån varandra.

Photax, www.photax.se säljer en reflexskärmhållare som du kan sätta på ett vanligt stativ. Tror priset ligger kring 450 kr ink moms. Stativ kan du köpa billigt av Kaffebrus på Tradera.com

htfoto.com säljer en för 399kr... ska höra med henrik på kaffebrus om han inte kan plocka hem hållare och sälja i kit med stativ och skärm...

Magnus Jag har redan Fyndat,vann Akutionen PARAPLY FÖR STUDIOBRUK 101cm - SOFTBOX 154 spänn .fast det vart spännande på slutet *skrattar* Detta va roligt att fynda och jag har lagt flera bud . Snart har jag nog min studioutrustning ..liten undran bara vet du kvaliten på prylarna han säljer då ??

Miss lins skrev:
Magnus Jag har redan Fyndat,vann Akutionen PARAPLY FÖR STUDIOBRUK 101cm - SOFTBOX 154 spänn .fast det vart spännande på slutet *skrattar* Detta va roligt att fynda och jag har lagt flera bud . Snart har jag nog min studioutrustning ..liten undran bara vet du kvaliten på prylarna han säljer då ??

Jag har ung 10 tal vunna auktioner plus en del direktköp. Jag tycker kvaliten klart räcker till för "vanligt" folk. Har inte haft några kvalitetsproblem och priset är ofta kring 1/2 mot andra företag, med samma kvalite. Paraplyt du skaffat har jag också. Tycker det är småpengar för det man få.

Nu få jag väl betala mer i kommande auktioner men det få det vara värt för att öka fotointresset i landet...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar