Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Enköping fotopromenad måndagar
- Trådstartare atotowi
- Start datum
atotowi
Aktiv medlem
Ny måndag nya möjligheter.
Vädret ska ju ordna upp sig lite till kvällen även om solsken nog inte är att förvänta sig.
Jag kommer att finnas vid Enakyrkan från 18:00 (eller strax innan) eftersom det är så det står i artikeln i Ena-Håbo tidningen. Så får vi se hur många intresserade det finns.
Vädret ska ju ordna upp sig lite till kvällen även om solsken nog inte är att förvänta sig.
Jag kommer att finnas vid Enakyrkan från 18:00 (eller strax innan) eftersom det är så det står i artikeln i Ena-Håbo tidningen. Så får vi se hur många intresserade det finns.
erro.se
Aktiv medlem
erro.se
Aktiv medlem
Snabbt jobbat Tony! Jag gillar den sista bilden med träden i motljus.
Själv har jag mina bilder här:
http://blog.erro.se/#post63
Själv har jag mina bilder här:
http://blog.erro.se/#post63
mange69
Aktiv medlem
mange69
Aktiv medlem
[Riktigt bra, rensade motiv och en bra PS-behandling. Gillar då det skalas av och lyfter fram detaljer som man kanske inte tänker på innan det fästs på bild.
Hej, Bo!
Tack för fina ord! OM det var mina bilder Du avsåg vill jag berätta att de inte är PS-behandlade alls. Det enda jag har gjort är att med Microsoft Office Picture Manager (!) rätat upp, cropat och förminskat storleken på bilderna.
Detta för att jag har märkt att PS (i de fall jag har provat) förvanskar/försämrar .jpeg-bildernas mörka partier när jag exvis skärper upp den och sedan sparar bilden. Jag utgår från att det beror på att jag inte bemästrar verktyget tillräckligt väl. Därför brukar jag använda Microsofts enkla, men fungerande, program för att göra så enkla moment.
/Magnus
atotowi
Aktiv medlem
Ny måndag, vädret ser ut att vara lite blött under eftermiddagen men enligt http://yr.no så ska det klarna upp och vara ca 14 grader från 18:00.
Så vi kör som vanligt samling fram till 18:30 då vi går ut.
-----
Promenaderna kommer vi att köra under hela september.
Perioden oktber - novemder, 9 måndagar, planerar jag att ha en fotokurs med temat:
En annorlunda kurs i porträttfotografering - där vi kommer att gå igenom och diskutera olika fotografiska egenheter med utgångspunkt i porträttfotografering. Tanke är att ta olika knep, önskade resultat och gräva fram de underliggande fototekniska sanningarna.
Jag är själv en ICKE porträttfotograf, råkar det komma med en människa på bild så är det antingen under tvång eller en olyckshändelse. Däremot har jag rätt mycket kunskap i fotografering rent tekniskt och kan översätta teori till praktik och tvärtom.
Så vi kör som vanligt samling fram till 18:30 då vi går ut.
-----
Promenaderna kommer vi att köra under hela september.
Perioden oktber - novemder, 9 måndagar, planerar jag att ha en fotokurs med temat:
En annorlunda kurs i porträttfotografering - där vi kommer att gå igenom och diskutera olika fotografiska egenheter med utgångspunkt i porträttfotografering. Tanke är att ta olika knep, önskade resultat och gräva fram de underliggande fototekniska sanningarna.
Jag är själv en ICKE porträttfotograf, råkar det komma med en människa på bild så är det antingen under tvång eller en olyckshändelse. Däremot har jag rätt mycket kunskap i fotografering rent tekniskt och kan översätta teori till praktik och tvärtom.
mange69
Aktiv medlem
Ännu en måndagsfotopromenad genomförd. Temat GUL gav följande bilder:
Bilagor
atotowi
Aktiv medlem
Hej!
Blir det promenad ikväll? Förslag på ämne är "sliten".
/Magnus
Är det måndag idag? ;-)
Jajamensan, vi kör som vanligt, varje måndag i hela september. Sen oktober-november blir det den "Annorlunda porträtt fotokursen".
Ämnet för ikväll blir.... "sliten" som du föreslagit. Jag hade tänkt "gammalt - nytt" så det passar ju så att säga.