Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En ring har lossnat på min 16-105 mm objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

younso

Avslutat medlemskap
Jag har fått problem med mitt 16-105objektiv. Som du ser från bilden har en ring släppt nästan längst fram. Den verkar inte ha någon inverkan på funktionen och om jag tittar något ser det ut som den var limmad, den verkar inte vara gängad i alla fall. Problemet är att den var köpt från en affär i Wales via Ebay så jag kan nog inte få den fixad i Sverige, utan får skicka den tillbaks till Wales. Frågan är om jag bara kan limma den eller om någon vet vad den gör för något?

Simon

Bilagor

• lense.jpg
    lense.jpg
    17.5 KB · Visningar: 208
Jag skulle nog limmat tillbaka ringen försiktigt om det inte var uppenbart att det skulle påverka objektivets funktion negativt.

Å andra sidan så har ju Sony en serviceverkstad i Sverige (Ziegler) som borde kunna åtgärda ditt problem i enlighet med Sony's EU-garanti.

Jag har faktiskt lämnat in den hos Scand Photo som skickade in det till Assist i Linköping. Dom tror att det kan ta 5-10 arbetsdagar, vi får se.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto