Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En nybörjares studioutrustning? [Hjälp och tips önskas]

Produkter
(logga in för att koppla)

mikemechanix

Aktiv medlem
Hej!

Jag och några vänner som startat en kulturförening har fått för oss att bland annat börja pyssla med studiofotografering.
Men! Vi har inte hur mycket pengar somhelst.. Så tips på var man kan börja? Det får hemskt gärna vara gör-det-själv och hemmabyggen.

Vi ska helt klart köpa bakgrunder i alla fall.
Frågan då är dock hur man får upp det på lättast sätt, utan att behöva punga upp med ca 2000 för ett stativ. Tips?

Vad ska vi satsa på för belysning? Billigaste möjliga, som är ändå är dugligt och bra.
För bra måste det ju ändå vara, trots allt.

Tack på förhand!

Aah.. Precis vad jag sökte!
Tack så hemskt mycket!

Är det en privat samling forumtrådar du har, eller har fotosidan själva samlat ihop nyttiga sådana?
Kan inte hitta den isf..

Men vad bra.. Nu återstår bara det där med belysning osv. Men det känns ändå som det minsta problemet ändå.. Eller har jag fel?

Njae....ingen privat samling här inte. Använde helt enkelt forumets sökfunktion och sökte på bakgrundsstativ...

[edit]

Hittade förresten en annan lösning på Mikael Pertmans sida. En enkel och ganska billig lösning.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar