Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En liten fråga om mina inställningar!

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du tror det är en hacker som tagit sig in på ditt konto på Fotosidan vill jag höra mer om varför du tror det.

Ditt medlemskonto har inte använts av någon annan IP-adress och dator än den du använder, enligt loggarna.

Jag har pratat med min bror och har tror inte att det är ett virus men att någon hacker har tagit sig in och satt dit lite reklam.

Jag kan rekomendera att man kollar sina uppgifter ibland!
Har man dom kunskaperna som krävs för att enkelt ta sig in så finns det mer intressanta mål än att sätta in reklam för en porrsite på fotosidan.

I dom allra flesta fall så är intrång av dom olika formerna helt automatiserade via maskar, elaka websidor som en irriterande rutar kommer upp tills någon klickar ja, elaka mail, etc.

Personliga intrång brukar ofta vara på en "öppen" dator av 14 åriga idioter(script kiddies) som inte har något bättre för sig.

Sen är ju media skyldiga till att terminologin har förvrängts en del. Slå upp Steven Levy, Hackers (publ. 1984) och cracker om du har mer intresse av det.

Jag kan ingenting om virus eller hacker, jag bara frågade min bror. Han trode helt enkellt inte att det var ett virus.

Okej bröder är bra. Jag är en själv. Men jag tvekar verkligen på att det skulle vara en hacker. Men om du vill tro så så varsegod. Låter väldigt tveksamt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar