Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
En fråga om Canon EF-S 10-22
- Trådstartare Soms
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Jag har det inte heller som standard, men det är ju så olika hur man fotograferar.
Somliga tycker en 24-105 är för lång som "standard", andra har 70-200 som standard.
Somliga tycker en 24-105 är för lång som "standard", andra har 70-200 som standard.
M7_21
Aktiv medlem
Förutom mina 10-22 mm och 18-200 mm köpte jag till en 50 mm f: 1,8.
Iom jag har en 550D motsvarar den 65 mm (ca). Mycket ovant i början att inte kunna zooma som med de andra objektiven, men ändå rätt kul att man måste vara på "rätt plats" för att fånga motivet. Det är naturligtvis också mycket lättare. Tror att man måste prova lite olika saker för att återfå inspirationen...
Men, 10-22 mm är hur bra som helst, tog bilder hemma från "hörn till hörn" att spara utifall det skulle bli inbrott eller brand. Har också börjat använda A-DEP mer och mer för landskapsbilder, tycker nog att det blir bättre än med Av (bländarpriotet) och f: 11, beroende på ljusförhållandena.
Iom jag har en 550D motsvarar den 65 mm (ca). Mycket ovant i början att inte kunna zooma som med de andra objektiven, men ändå rätt kul att man måste vara på "rätt plats" för att fånga motivet. Det är naturligtvis också mycket lättare. Tror att man måste prova lite olika saker för att återfå inspirationen...
Men, 10-22 mm är hur bra som helst, tog bilder hemma från "hörn till hörn" att spara utifall det skulle bli inbrott eller brand. Har också börjat använda A-DEP mer och mer för landskapsbilder, tycker nog att det blir bättre än med Av (bländarpriotet) och f: 11, beroende på ljusförhållandena.
apersson850
Aktiv medlem
Den motsvarar ungefär 80 mm på formatet 24*36 mm, men principen är rätt.
Soms
Aktiv medlem
Jo, denna kommer nog sitta på huset hela tiden, om stunden inte kräver något annat. Tycker att denna brännvidd passar "mig" perfekt. Jag är mest ute och strövar på landsbygden eller i stan så jag tycker det är perfekt. Blir det en längre tur så åker ju hela väskan med, självklart, men på en liten promenad passar det mig perfekt.
Trots att jag brukar hålla mig till Canon, på allt, gjorde jag denna gång ett undantag:
Beställde motljusskyddet från kaffebrus.se. Billigt och perfekt, men svårt att få på! 199.- och fraktfritt!
(mest för att jag trött på Canons ovilja att skicka med dessa motljusskydd)
/Soms
Trots att jag brukar hålla mig till Canon, på allt, gjorde jag denna gång ett undantag:
Beställde motljusskyddet från kaffebrus.se. Billigt och perfekt, men svårt att få på! 199.- och fraktfritt!
(mest för att jag trött på Canons ovilja att skicka med dessa motljusskydd)
/Soms