Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En fototräff i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
*morr* *s*

*fnissa*


froderberg skrev:
Jag hänger gärna på nästa gång och dricker något gott i inställningsljusets sken.

kan inget annat än hålla med...
och då ska jag ha med mig min D100!!


kaw skrev:
För att återgå till förfluten tid så vill jag också tacka för senast! Här en länklista med alla som var med..

kul! nu ska jag kolla in allas bilder å kanske kommentera oxå.. beware!
;o)
 
froderberg skrev:
... och 6400 asa .. ..(åtminstone tills plånboken börjar självsvälla)...

det är det högsta man kan ställa in D100'an på.. *gilla*... fast det blir tyvärr lite randigt då om ljusförhållandena är för mörka (vilket dom förstås oftast är när man använder så hög ISO)..
men 3200 eller 1600 går utmärkt. digitalbruset blir jättefint i s/v! *gilla massor*

behöver jag säga att jag är teknikfreak som gillar sånt här..? ;o)
(ge mig en digital kamera (eller vicken kamera som helst) och jag börjar genast utforska gömda finesser... ;o)

vi har numera en ganska konkav plånbok.. *skratt*
 
Eftersom det verkar pågå försök i att se hur lång en tråd kan vara så... tänkte jag bara flika in och säga att jag jättegärna kommer med på framtida träffar, i studio eller på krogen.

Jag har både analog och digital projektor :)
 
Estethia skrev:

vi har numera en ganska konkav plånbok.. *skratt*

Samma här..suck. Både en ny Eos 1v HS och en 16-35:a är gjort permanenta är i skinnet på plånboken. Får se om det blir en Canon D90(?) inom ett år. Får väl börja marknadsföra mig... Tips på hur är välkomna.

När kan det bli dags för nästa träff? Längtar redan.
 
Nästa träff är ikväll, klockan 19:00! Skojar bara... *fniss-fniss*

Tack för alla fina bilder som skickats och visats! Från min kamera blev det inte några lyckade bilder (brukar inte bli det i halvmörker, och några av fotona var bara tester just av den anledningen också) Men jag har lagt ut dem som blev här http://w1.858.telia.com/~u85826021/

Bara några personer som satt närmast, och inga bra bilder, men ni som vill kan ju kolla in dem.

Jaaa... hoppas vi fixar ihop fler träffar snart, det var ju jättekul att träffa er även om inte allihop hann prata med alla. Det var väl mest bara Christian som "cirkulerade"... hehe. (Men det var nog mer för att visa sina muskler än att han var intresserad av er/oss... eller vad tror ni?) ;-)

~Kriss~
 
froderberg skrev:
Samma här..suck. Både en ny Eos 1v HS och en 16-35:a är gjort permanenta är i skinnet på plånboken. Får se om det blir en Canon D90(?) inom ett år. Får väl börja marknadsföra mig... Tips på hur är välkomna.

När kan det bli dags för nästa träff? Längtar redan.

plåtade inte du barn??
börja skriva på www.foraldrar.com. folk fullkomligen kastar sig efter mig och då är jag ingen barnfotograf ens.
du borde ju göra succé där isf...

ja, mera träffar nu!
blev beroende redan första gången. svår drog det där... ;o)
 
Estethia skrev:
plåtade inte du barn??

jag gjorde det i flera år, så det kan jag bra. Men numer är det reportagebilder som gäller och som jag tycker är roligast. men visst skulle man kunna tänka sig att plåta lite barn. man kan ju själv tala om vilka bilder man vill ta och se om folk är sugna. Tack för tipset. Ska lura på det.
 
kriss skrev:
Konkav plånbok... haha... Det lät så roligt! Men kan man inte fixa det i photoshop?

hihi... kan man säkert.. men vi behöver inte.. ;o)

roliga bilder.. ;o)
lite åldersdarrhänthet kanske? *fniss*
men se! där skymtade jag i bakgrunden på ett par bilder.. jag som annars är en sån linslus. ;o)

nästa gång ska jag göra som christian: visa mera muskler.. ;o)
eller iaf cirkulera mera. :eek:)
heja christian! :eek:D
 
ja gör det. om inte annat för att tjäna lite kosing.
kila till fotosnacket (ligger i snackgrupp "allt utom barn") och skriv lite.
jag är hyfsat "välkänd" där och kan tipsa om dig ifall folk är osäkra.
hoppas nu att du är bra på barnbilder... ;o)
*fniss*


froderberg skrev:
jag gjorde det i flera år, så det kan jag bra. Men numer är det reportagebilder som gäller och som jag tycker är roligast. men visst skulle man kunna tänka sig att plåta lite barn. man kan ju själv tala om vilka bilder man vill ta och se om folk är sugna. Tack för tipset. Ska lura på det.
 
Man (pratar om mig själv nu) har sett snyggare ut...tror jag? Nej nu måste jag hem och ladda upp den där något avskrämande bilden på min profil.

/David
 
Oj, oj.. här är det många som har skrivit sen sist jag var inne och tittade här.. jag har också några foton från i torsdags.. får väl också lägga upp den på någon sida och publicera länken här.. det kommer, det kommer!

Tack för senast förresten :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.