Annons

En bra multiskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Captain_Jack

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Jag tänkte köpa mig en bra skrivare för att skriva ut mina bästa alster och ev skanna in gamla analoga filmer då jag tänker beställa negativ till framkallning för att scanna in själv och på så sätt på dom in till datorn. En fråga, har ni några tips på en bra sådan scanner? tänkte inhandla en snart för att göra lite jobb med fotobok där jag ska spara mina foton.

Tack!

Hittade du något bra alternativ? Jag är ute efter en liknande nämligen. Eller någon annan som har tips?

Hej
Har en Canon 980 som jag är mycket nöjd med utskrifterna med.
Scannern har jag inte brukat så mycket men den verkar ok.
Lite dyra patroner är ett minus men det är väl priset av att kunna skriva ut när man blir sugen:)
//

Hejsan!

Jag tänkte köpa mig en bra skrivare för att skriva ut mina bästa alster och ev skanna in gamla analoga filmer då jag tänker beställa negativ till framkallning för att scanna in själv och på så sätt på dom in till datorn. En fråga, har ni några tips på en bra sådan scanner? tänkte inhandla en snart för att göra lite jobb med fotobok där jag ska spara mina foton.

Tack!

Underskatta inte färgkostnaden.
Om man behöver tänka på ekonomin, försök räkna fram "driftkostnaden" i kr per utskrift. För text är det lättare men foton betydligt svårare. Vissa skrivare har hutlöst dyra färgpatroner och vid fotoutskrift verkar det dra extra mycket bläck. Jag hade en Epsonskrivare som skrev ut foton väldigt bra men en uppsättning färgpatroner (6 st) kostade över 1000 kr. Jag uppskattade grovt utskriftkostnaden till en 50 lapp per foto (10x15) och efter ett par patronbyten åkte den på tippen.

Om det finns kvalitetskrav på skannerfunktionen, sök här i forumet bland alla skannerdiskussioner. Jag tror en multiskrivare är en kompromiss som man inte skall förvänta sig för mycket av.

Jag hade ett exemplar av en tidning som heter Digital Foto (?) i handen för ett par månader sedan. Där gjorde dom något test av multiskrivare och var mycket nöjda med dessa. Tror Canon vann men kommer inte ihåg vilken. Försök hitta deras hemsida - det finns kanske något där.

Priset 50 bloss/(10x15) låter förfärande dyrt! Borde det inte vara priset för en A3:a? (Undrar en fåkunnig som funderar på ny skrivare själv).

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto