skägga
Aktiv medlem
Abhraxxas skrev:
Vart hittade du rubinaren? Har letat som en galning efter ett 5.6 spegeltele utan frangång...
Hur ser tingesten ut igentligen? Stor?
Kolla ebay
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Abhraxxas skrev:
Vart hittade du rubinaren? Har letat som en galning efter ett 5.6 spegeltele utan frangång...
Abhraxxas skrev:
Daniel Ahlin skrev:
Konstigt att ingen har nämt spegeltele.
Rubinar 1000mm f10 finns för under 200$
Daniel Ahlin skrev:
Och slutligen en bild på den monterad på en kamera
http://www.astronome.fr/astro-rubinar_500_f5_6.htm
Niclasfoto skrev:
---Mitt tips som botemedel för dessa telelockelser är att om "plånboken kurrar i magen" så köp först ett ex,vis 75-300 super apo macro, använd det och spara samtidigt pengar under en längre tid så att ni en dag kan köpa drömobjektivet!! (då har det säkerligen också kommit ut nya bättre modeller
Svider inte att spara när man får valuta för pengarna, dessutom så har man massor med tid att fundera ut vart man skall köpa det och ev för vilken valuta--kanske ngn släktning under denna väntans period skall till USA osv...
Den som väntar på ngt gott.......
Mvh Niclas.
Ps, Glöm dessa "super" (svaga) gluggar som bara skapar frustration och ger avsmak för fotograferande generellt!..ds
Daniel Ahlin skrev:
Men den gluggen du rekomenderar är ju dyrare än rubinaren, har kortare brännvidd och i förhållande till brännvidden är det ljussvagare också.
Personligen tyckte jag det var fantastiskt roligt att fotografera med den rubinar jag testade.
forry4U skrev:
Nu var ju frågeställningen i trådens början om det var värt att lägga ner pengar på en dålig superzoom i området 1000+ mm och då är dessa spegeltelen ett mycket bra alternativ som dessutom är billigt. [/B]
forry4U skrev:
En sån här dröm till ex.