Annons

elements7 canon 550 raw convertering

Produkter
(logga in för att koppla)

ola7068

Ny medlem
Hmm!
Jag har köpt en canon 550 och använder elements7 för att redigera. Till min förtvivlan så går det inte att bearbeta raw-format. Vet någon hur jag kan lösa detta?

Dpp

Hmm!
Jag har köpt en canon 550 och använder elements7 för att redigera. Till min förtvivlan så går det inte att bearbeta raw-format. Vet någon hur jag kan lösa detta?

Använd DPP som du fick med kameran och överför bilden till PS (transfer to PS) när du gjort grundinställningarna i DPP. Är osäker på om elements 7 har stöd för Cameraraw/550D. (Du har väl provat att ladda ner senaste Cameraraw?)

Raw-bilder från 550D går tyvärr inte att öppna i Elements 7 (inte ens om du laddar ner senaste Camera Raw till den versionen). Stöd finns fr.o.m. version 8. Vill du använda 7:an är du tvungen att konvertera till DNG.

tack för informationen. Jag är inte så haj på dng-konvertering. Vad innebär det, försämras kvaliten? Jag har en program sdom heter adobe dng converter. Är det detta man använder?

DNG är ett raw-format det också och kvalitén ska inte försämras. Ja, det är Adobe DNG-converter du använder. Du bör ladda ner senaste versionen från Adobe för att vara säker på att du har en version som stöder 550D.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto