Annons

Eld och rök?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som vet vad dom använder för "pinnar" för att skapa röken i den här videon?
http://fstoppers.com/andreas-yannelos-destroys-a-guitar-to-get-the-shot/

Sedan undrar jag om någon vet var man får tag på någon lämplig gel att använda för effektfotografering? Vill åt den gula lågan och inte den blå.

// Conny
Kan tipsa om PYRO www.pyrosmalandskrutbruk.se
Telefon: 0474-31013 (teletid 13-16)

Kolla under "specialeffekter" så finns tex art.nr 204, 205 och 205B
Annars säljer dom rökpulver på lösvikt också.

Har handlat väldigt mycket av dom en gång i tiden då jag pysslade på med specialeffekter och kan garantera att dom är seriösa och hjälpsamma om du behöver hjälp med egna speciallösningar.

Tack, Tony! Precis vad jag letar efter för rök.

Någon som vet om liknande finns i Göteborgstrakten? Så man kan åka och hämta istället för att krångla med posten.

Socker..

Om man blandar socker och kalisalpeter så får man en mkt tjock vit rök. Antänds med tomtebloss. Observera att detta utvecklar MYCKET rök och värme.

Bästa och ofarligaste röken är torris!
Ja, om man är ute efter den effekten att röken ska lägga sig nära marken, eller "klättra" nerför en trappa, då är torris (kolsyreis) det häftigaste som finns.

Skitsnygg effekt!

Nackdelen med den är förvaringen....
Torris behöver närmare -80 grader (-78,5?) för att inte "smälta", så det gäller att handskas relativt snabbt med den efter inköp.

Stavarna ser ut som många sagt i tråden. Rökpuckar för att testa skorstenar. Jag skulle starkt avråda er från att använda bengalmixen salpeter+socker den lyser och brinner bättre än den ger rök.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar